به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « احمد پهلوانیان» روز گذشته در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به عملکرد صدا و سیما در زمان شیوع و گسترش ویروس کرونا گفت: صدا و سیما مرکز یزد همزمان با سراسر کشور در زمینه کرونا فعالیت های خود را آغاز کرد و از سوم اسفندماه نیز اولین مصاحبه رادیویی را انجام دادیم و فعالیت های خود را به صورت گسترده انجام دادیم.

 

مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد ادامه داد: از ابتدا تاکنون به صورت میانگین روزانه ۶ تا ۸ ساعت برنامه های رادیویی به کرونا اختصاص داده شده است.

 

وی افزود: تهیه ۴۶۰ ساعت گزارش خبری، بیش از ۹۰۰ دقیقه گفت و گوی روزانه با مسئولان دانشگاه، ۴۵۰ ساعت برنامه تولیدی و تامینی در کنار فعالیت های دیگر صدا و سیما از جمله مهمترین اقدامات ما در زمینه کرونا بوده است.

 

پهلوانیان گفت: یکی از جلوه هایی که در زمان شیوع ویروس کرونا در کشورمان و به خصوص بیمارستان ها تجلی پیدا کرد، حضور گسترده و موثر کادردرمان و جلوه های مهرورزی آنها در کمک به بیماران بود که ما نیز سعی کردیم در حد امکان این را در صدا و سیما نشان دهیم.

 

وی گفت: آموزش های شهروندی از دستورکارهای دیگر ما بود که در ایام نوروز نیز با ترغیب مردم به در خانه ماندن و رعایت قرنطینه خانگی  شاهد کمترین حضور مردم و تردد در معابر شهری استان بودیم.

 

پهلوانیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: صرف‌نظر از عملکرد فرارسانه‌ای فعالان رسانه در جریان شیوع کرونا، در این اتفاق ریشه رسانه‌ها و دستاوردهای درخت فعالیت‌های آنان نیز مشخص شد به نحوی که شاهد ریشه رسانه‌ها در قالب حس همدلی و نوع‌دوستی و دغدغه‌مندی نسبت به حفظ سلامت و جان مردم که در بین رسانه‌های استان موج می‌زد، همانند دوران جنگ تحمیلی بودیم .

 

وی ادامه داد: دستاورد فعالیت رسانه‌ها نیز در این برهه زمانی، احساس مسئولیت و اطلاع‌رسانی دقیق مسئولان بود به طوری که این درک به نحو جدی‌تری مورد توجه مسئولان قرار گرفت که این نیز  حاصل عطش رسانه‌ها برای اطلاعرسانی دقیق در موضوع کرونا بود.

 

پهلوانیان گفت: امسال ما شاهد دینداری پویا در جامعه بودیم به نحوی که دینداری تعصبی گذشته را کنار گذاشتند و به صورت پویا و فهمیده و متناسب با جامعه این دینداری را تجربه کردند که همگی اینها می تواند به جهانیان نیز معرفی شود.

 

وی افزود: امروز شاهد برگزاری مراسم های دینی به صورت مجازی هستیم که این امر می تواند به دینداری پویا بسیار کمک کند و در ماه مبارک رمضان نیز سعی داریم برنامه های رمضان را همچون سال های گذشته و به صورت مجازی به مردم ارائه دهیم.

 

مدیرکل صدا و سیما مرکز یزد گفت: ما سعی داریم در این زمان به نوعی هر خانه را از طریق این رسانه به یک عبادتگاه تبدیل کنیم.