به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « احمد دانافر» روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان یزد همزمان با تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: از اسفندماه تا امروز که مدارس استان همزمان با سراسر کشور تعطیل است که در طول دوره آموزش نوین در کشور این به عنوان طولانی ترین وقفه در کشور بوده اما ما از همان ابتدا شاهد مسئولیت پذیری معلمان استان بودیم به نحوی که با برپایی پویش های « هر خانه یک مدرسه» اقدام به ادامه آموزش خود کردند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: معلمان با وقت گذاری به صورت شبانه روزی و با استفاده از وسایل شخصی ارتباط عمیق و همدلی بسیار خوبی را بین خود، دانش آموزان و والدین ایجاد کردند.

 

دانافر بیان کرد: اما در این کنار نیز وزارت آموزش و پرورش سامانه شاد را راه اندازی کرد که بیش از ۹۹ درصد مدیران استان، ۸۰ درصد معلمان و ۶۰ درصد دانش آموزان به این سامانه پیوستند و آموزش خود را از این طریق پیگیری کردند.

 

وی افزود: در برخی از مناطق استان که دسترسی به سامانه و یا برنامه های شبکه آموزش وجود نداشت با ایجاد درسنامه های مکتوب و حتی حضور برخی از معلمان با پروتکل های بهداشتی ادامه تحصیل برای این دانش آموزان نیز فراهم شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: امسال با توجه به شرایط مربوط به کرونا امتحانات پایه های اول تا ششم به صورت توصیفی است و پایه های دوازدهم و کنکور نیز تصمیمات بر اساس تصمیمات شورای عالی آموزش و پرورش انجام می شود.

 

دانافر گفت: از ۱۷ خرداد آزمون نهایی و کنکور نیز پس از این امتحانات برگزار می شود.

 

وی افزود: ما در این دوماه سعی کردیم بر اساس قانون عمل کرده و مطابق دستورهای وزارتی وظایف خود را انجام دهیم و در اواخر فروردین ماه نیز به دستور استاندار توجه ویژه ای به مناطق محروم شد که شورای شهر و شهرداری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای خدمات رسانی غیرحضوری به دانش آموزان مناطق محروم و بی بضائت اختصاص داده شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: همزمان با هفته معلم دو دسته برنامه ملی و استانی داریم که در برنامه های ملی ارتباط ویدئو کنفرانسی با مقام عالی وزارت و ارتباط با ۳ معلم استان از جمله این برنامه ها بوده است.

 

دانافر بیان کرد: پویش هایی نیز در این هفته برگزار می شود که شامل تجلیل از مقام ۷۵ معلم استان، تجلیل از معلمان شاخص، معرفی جلوه های ایثار، سپاس معلم از جمله این پویش ها است.

 

وی گفت: بحث عدالت آموزشی یکی از رویکردهای سند تحول آموزش است که شناسایی بخشی از چالش های دانش آموزان به عنوان یکی از مزایای کرونا بوده است که در این مدت بسیاری از چالش ها نیز شناسایی شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم پرداخت حقوق معلمان خرید خدمتی بیان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های ما حقوق معلمان خرید خدمتی است که در کنار همکاران رسمی ما مشغول به فعالیت هستند.

 

دانافر بیان کرد: مهمترین رسالت آموزش تحقق سند تحول بنیادین است که پژوهشگران بیان کردند هنوز تحقق پیدا نکرده است و مهمترین دلیل آن نیز تبدیل نشدن به گفتمان است.

 

وی گفت: امروز همه ارکان جامعه باید به درک مشخصی در رابطه با سند برسند زیرا آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این راه را ادامه دهد و نیاز به همکاری دستگاه های مختلف است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: در این گفتمان سازی خانواده ها بایستی پای کار بیایند زیرا رویکرد مهارت محوری برای ما امری اساسی است و خانواده ها نیز باید در این مسیر حرکت کنند.