به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد،  ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به ریاست استاندار یزد و به منظور بررسی آخرین وضعیت این  بیماری در استان و هماهنگی های لازم برای اجرای آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران شهرستان های یزد  در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

 

محمدعلی طالبی، استاندار یزد در این نشست گفت: اگرچه امروز برخی تصمیمات مبنی بر راه اندازی مشاغل گرفته شده است اما بیماری کرونا در استان پایان نیافته و مردم باید احتمال ابتلا به این بیماری را جدی بگیرند.

 

وی افزود: اکثر استان های کشور دو پیک را در زمینه ابتلا به کرونا تجربه  کرده اند ولی استان یزد تنها یک پیک را گذرانده است. این موضوع به دلیل کنترل مناسب این بیماری می باشد ولی نگرانی هایی در خصوص احتمال وقوع پیک جدید وجود دارد.

 

استاندار یزد گفت: امکان برگزاری نماز جماعت پس از نیمه ماه مبارک رمضان و برای شهرهای قرار گرفته در دسته بندی سفید وجود خواهد داشت.

 

طالبی بیان کرد: اسامی شهرهای سفید تا ۱۵ اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد و اسامی فعلی که در برخی رسانه ها منتشر شده دقیق نیست .

 

وی افزود: آستان های مقدس و اماکن متبرکه تا پایان اردیبهشتماه تعطیل است.

 

استاندار یزد بیان کرد: نظارت بر فعالیت اصناف در کلیه شهرستان های استان  تشدید خواهد شد.

 

طالبی گفت: تجمیع بیماران کرونایی  در بیمارستان شهید صدوقی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری طرح مواسات گفت: ارگان ها و نهادهای سهیم در اجرای طرح مواسات همدلانه، گزارش فعالیت ها و اقدامات خود را به استانداری اعلام کنند.

 

استاندار یزد بیان کرد:  با توجه به اهمیت توجه به فرزندان بانوان شاغل در استان، چند مهد کودک برای نگهداری کودکان بانوان کارمند از سوی بهزیستی تعیین خواهد شد.

 

وی گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با  کرونا، استفاده کنندگان از  ناوگان حمل و نقل درون شهری، باید حتما از ماسک استفاده کنند.