نایب رئیس اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد یزد تشریح کرد

 

 

«محمدحسین فنایی» در گفتگو با جارچی اخباراز یزد، با اشاره به شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری با عنوان جهش در تولید، گفت: زمانی به شعار سال تحقق پیدا خواهد کرد که از تمام ظرفیت های موجود به بهترین شکل ممکن در کشور استفاده شود.

 

نایب رئیس اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد یزد با بیان اینکه در زمینه جهش در تولید، تولید کنندگان بیشتر از بخش های دیگر با دستورالعمل ها درگیر هستند اظهار داشت: این تولید کنندگان هستند که امروزه تسهیلات بانکی را با نرخ های بالا دریافت می کنند که نیاز به حمایت از این افراد از سوی بانک ها دارد تا بتوانند با خیالی آسوده مسیر را جهت تحقق شعار سال بپیمایند.

 

وی یکی از تغییرات جدی در زمینه تولید را تغییر استراتژیک در زمینه صنایع آسیب پذیر و آسیب دیده اعلام و اضافه کرد: ما در کشور باید از ظرفیت های موجود استفاده بهینه ببریم به این شکل که واحدهای تولیدی غیرفعال و یا فعالی که سوددهی زیادی را ندارند را تغییر کاربردی داده و با حمایت دولت به سمت یک جریان موثر در کشور سوق دهیم.

 

فنایی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های مغفول مانده در کشور، عدم توجه به افراد بااستعداد و با توان تولید در زمینه های مختلف که امکان سرمایه گذاری را ندارند، اذعان داشت: دولت با یک بررسی دقیق و حساب شده می تواند با بهره گیری از این توان از ظرفیت های خالی استفاده ببرد.

 

نایب رئیس اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد یزد به عدم برقراری عدالت بین شرکت های خصوصی و دولتی اشاره کرد و گفت: توجه به این مقوله و همچنین برقراری مساوات بین این دو بخش اثرات بسیاری را دارد.