به گزارش جارچی اخبار؛ مهندس هاشم امینی با بیان اینکه در شهر اصفهان حدود ۹۲ درصد شبکه فاضلاب اجرا گردیده عنوان کرد: بیش از ۹۶ درصد شبکه فاضلاب شهرستان بویین و میاندشت از طریق اعتبارات جاری و عمرانی اجرا شده است. این در حالیست که هم اکنون منابع مالی دولت به گونه ای نیست که اعتباراتی برای اجرای مابقی شبکه فاضلاب شهرستان بویین و میاندشت تخصیص دهد.
وی اجرای تبصره ۳ را بهترین راهکار برای اجرای به موقع ۴ کیلومتر باقیمانده شبکه فاضلاب در شهرستان بویین و میاندشت دانست و اعلام کرد: با اجرای ماده واحده تبصره ۳ می توان در کوتاه ترین زمان ممکن شبکه فاضلاب در این شهرستان را تکمیل کرد .
لازم به ذکر است که بر اساس ماده واحده تبصره ۳، متقاضیان شبکه فاضلاب حسب مصوبه شورای شهر و تایید وزارت نیرو، منابع مالی مورد نیاز اجرای تاسیسات فاضلاب شهری را تامین می نمایند.
مدیرعامل آبفا استان اصفهان افزود: طول شبکه فاضلاب در شهرستان بویین و میاندشت، ۶۲ کیلومتر است که از این رقم ۵۸ کیلومتر آن اجرا شده و ۴ کیلومتر باقی مانده در محله ششجوان و بویین می باشد.
مهندس امینی با اشاره به بالابودن آب های زیر زمینی در این شهرستان به اهمیت اجرای تاسیسات فاضلاب در این منطقه پرداخت و بیان داشت: تصفیه خانه فاضلاب در ۳ مدول در شهرستان بویین ومیاندشت در مدار بهره برداری است که در صورت تخصیص اعتبارات، بازسازی و تجهیز فاز یک آن در آینده نزدیک در دستور کار قرار می گیرد.