یه گزارش جارچی اخبار و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان حسین امیری،به مناسبت  اول خرداد ماه روز بهره وری و بهینه سازی مصرف گفت: بهره وری می تواند بیشترین استفاده از کمترین امکانات و منابع در راه رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه زندگی انسان باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر، در برخی کشورهای توسعه یافته با وجود محدودیت منابع، سرمایه گذاری های فراوانی در راه بهبود بهره وری در سطح ملی، منطقه ای، بخشی، سازمان ها، مؤسسه ها و حتی افراد انجام می گیرد. آنان پیشرفت روزافزون خود را مرهون توجه به اصل بهره وری می دانند.
امیری افزود: ا گر می خواهیم در دنیای پر رقابت امروزی، رونق اقتصادی، اجتماعی و زندگی بهتری داشته باشیم، لازم است به بهره وری بالایی برسیم؛ زیرا ایستادگی و تداوم حیات در صحنه جهانی، سرعت و دقت افزون تری می طلبد.
معاون شهردار اصفهان ضمن اشاره به قرار گرفتن جایگاه شهرداری اصفهان در کنار صنایع بزرگ کشور در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی گفت: استفاده مطلوب، موثر و بهینه  ازهمه ظرفیت ها، منابع و نیروی انسانی موجب افزایش بهره وری در وظایف محوله می باشد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه جهت افزایش مطلوب بهره وری در مصرف انرژی الکتریکی شاخص قیمت تمام شده مصرف برق برای مناطق و سازمان ها تعریف شده است اجرای برنامه های عملیاتی موثر جهت انجام اقدامات اصلاحی را باعث افزایش کیفی این شاخص دانست.
وی کاهش مصرف در ساعات پیک تابستان سال جاری، همراهی با دستورالعمل های وزارت نیرو ، حذف توان غیرفعال از شبکه توزیع محلی برق شهرداری، استفاده از تجهیزات روشنایی و نورپردازی با راندمان بالا و توسعه بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر را از برنامه های اجرایی شهرداری اصفهان در سال جاری برشمرد.
حسین امیری در خصوص اقدامات موثر افزایش بهره وری انرژی گفت: در شهرداری اصفهان چهار گروه پروژه ی اصلاح تاسیسات آبرسانی،  بهینه سازی آبنما ها، بکارگیری تجهیزات روشنایی نوین و به روز رسانی  المان های نورپردازی، برنامه ریزی شده است و در حال اجرا می باشد.
امیری با اشاره به تعدا پروژه های مرتبط با انرژی گفت: تعداد ۱۷۱ پروژه با مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در مناطق ۱۵ گانه تعریف شده و طبق زمان بندی مشخص در حال انجام است.
وی در پایان خاطرنشان کرد با اجرای این اقدامات شاخص کیفی بهره وری انرژی با استاندارد های ملی و بین المللی مطابق می گردد.