به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه یکی از محورهای پرتردد و دارای حجم ترافیک بالا در پیک سفرهای استان، محور تیران – سامان است گفت: احداث باند دوم این محور از جمله پروژه های اولویت دار حوزه ی راهسازی این اداره‌کل بوده است.

وی افزود: طول کل این محور ۲۳ کیلومتر است که راه ارتباطی استان اصفهان با استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود و از جمله جاده های پر حادثه از نظر تردد بسیار بالا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اذعان داشت: به جهت ایمن‌سازی مسیر و رفع نقاط پرحادثه، احداث باند دوم این محور در دستور کار قرار گرفت و انجام عملیات اجرایی قطعه اول به طول ۵ و نیم کیلومتر با بکارگیری دو پیمانکار تکمیل شده و به لطف خدا فردا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد پیگیری‌های لازم در حال انجام است و در تلاشیم تا در صورت تامین اعتبار روکش دوم آسفالت این قطعه نیز اجرا شود.

قاری قرآن با اشاره به اینکه برای تکمیل قطعه اول نزدیک به ۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است گفت: با احداث این پروژه یکی از مشکلات اصلی محور که شیب طولی بسیار زیاد در محدوده طلا زرین است و منجر به تصادفات رخ به رخ می‌شد برطرف می‌شود.

وی در خصوص مسیر باقیمانده این پروژه بیان کرد: بمنظور اجرایی شدن باقی مانده مسیر، پیگیری های لازم بعمل آمده و تامین اعتبار صورت پذیرفته است و در این راستا با برگزاری مناقصه پیمانکار انتخاب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد تا با اجرای این پروژه ایمنی عبور و مرور در محور برقرار و یکی از نقاط پرحادثه مرتفع گردد.