به گزارش خبرنگار جارچی اخبار ازیزد  محمدعلی طالبی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یزد پایین‌ترین قیمت در بسیاری از اقلام در بین استان‌های کشور را دارد و این در حالی است که در برخی گزارش‌های آماری، استان یزد جزو استان‌های با نرخ تورم بالاست و باید این تناقض حل شده و ریشه‌های آن مشخص شود.

 

استاندار یزد ادامه داد: پیشنهاد قیمت گذاری منطقه‌ای برای اقلام مختلف را به مرکز ارائه کرده‌ایم زیرا این شکل از قیمت گذاری امکان نظارت بهتر را فراهم خواهد کرد و موجب هماهنگی مناسبی بین استان‌ها می‌شود.

 

 

طالبی عنوان کرد: برای تأمین نهاده‌های دامی و مشکلاتی که در این زمینه در استان وجود دارد، مکاتبات و پیگیری‌هایی داشته‌ایم تا ذخایر و ظرفیت انبارهای استان افزایش یابد، مشکلات ارزی واردات این نهاده‌ها رفع شود و این موضوعات را به صورت مستقیم از مقامات کشوری پیگیری خواهیم کرد.

 

استاندار یزد در مورد تولید آجر در یزد نیز گفت: صنعت آجر استان باید به سمتی رود که از طرفی کم‌ترین آسیب به محیط زیست و منابع آب و خاک وارد شود و از طرفی شاهد بازدهی مناسب اقتصادی این صنعت در یزد باشیم