به گزارش جارچی اخبار؛ مهندس مرسل صالحی تاکید کرد: فقط با مدیریت مصرف می‌توانیم از خاموشی‌ها پیشگیری کنیم، در سال ۹۷ مدیریت بار کمتری اتفاق افتاده بود بنابراین بیشتر شاهد خاموشی در سطح شهر بودیم اما در سال ۹۸ ، طرح ۰۹۸ مطرح شد که با هدف پیشگیری از خاموشی به تصویب رسید و به لطف خدا در سال گذشته با همراهی مردم خاموشی صورت نگرفت. به همین منوال در سال ۹۹ هم طرح ۰۹۹ را برنامه ریزی کردیم تا قطعی برق نیز امسال صورت نگیرد.

مرسل صالحی افزود: برنامه جامعی ازسوی وزارت نیرو ارائه شده که راهکارهایی برای عبور از پیک تابستان ۹۹ در آن مشخص و تراز تولید و مصرف را برای هر یک از شرکت های توزیع برق کشور مشخص کرده است که بر اساس این طرح شهرستان اصفهان باید ۱۱۵ مگاوات از کل افزایش پیک بار کشور را مدیریت کند.

وی گفت: امسال نیز برای کل کشور حداقل چهار هزار مگاوات کمبود برق پیش‌بینی شده‌ است. مشارکت هموطنان در صرفه‌جویی در ساعات اوج مصرف تابستان، راهکار برون‌رفت از مشکلات تامین برق است.

صالحی با اشاره به اینکه در محدوده شهرستان اصفهان ۹۰۰ هزار مشترک داریم که در سال قبل ۲۹ درصد از مشترکین (۲۶۲ هزار)به دلیل رعایت الگوی مصرف مشمول دریافت پاداش از سوی شرکت توانیرشدند، افزود: در همین زمینه ۱۹ درصد از مشترکین(۱۷۲هزار) به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف جریمه شدند.

وی گفت: درقبوض مشترکین خوش مصرف خانگی در سال ۹۸ ، ۴ میلیارد تومان پاداش اعمال شد، اعمال این بسته تشویقی در صورت رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال قبل خواهد بود .

مرسل صالحی، با اشاره به اینکه الگوی مصرف در ماههای پیک (ابتدای خرداد تا اواخر شهریورماه) ۳۰۰ کیلو وات ساعت برق است، افزود: در ماههای دیگر سال الگوی مصرف برق ۲۰۰ کیلو وات ساعت است و مشترکینی که الگوی مصرف را درهریک ازاین ماهها رعایت نکنند، برق مصرفی با ۲۳ درصد افزایش محاسبه خواهد شد .

وی تاکید کرد: از سال ۹۸ با افزایش سالیانه قیمت ۷ درصدی برق در بخش تعرفه های خانگی روبه رو هستیم، از این رو مشترکینی که بیش از الگوی مصرف داشته باشند، ۱۶ درصد افزایش هزینه مصرف برق برای آنان اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ودر بخش مشترکین دیماندی(غیر خانگی) ۴ هزار تفاهم نامه منعقد شد که نتیجه ان ۱۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق در ساعت پیک بوده است

وی افزود: حدود ۶ میلیارد تومان پاداش در قبوض مشترکین دیماندی از سوی شرکت توانیر اعمال شد .