به گزارش جارچی اخبار؛ دکتر حسن روحانی در آیین بهره برداری از طرحهای ملی وزارت نیرو  با تاکید بر اهمیت مشارکت و هعمیاری مردم با برنامه های مدیریت مصرف ،استفاده از کولرهای آبی با دور کند و  تنظیم دمای کولرهای گازی روی دمای آسایش (۲۴ درجه سانتی گراد) را از جمله راهکارهای اثربخش مدیریت مصرف برق برای عبور امن و آرام شبکه از تابستان گرم امسال ذکر کرد.

یکی دیگر از محورهای مورد تاکید رییس جمهور در این نشست به رابطه خوب جمهوری اسلامی ایران با همسایگان اختصاص داشت.
روحانی رابطه صمیمانه و برادرانه با همسایگان را مهمترین مولفه سیاست خارجی عنوان کرد و با اشاره و مراودات بسیار خوب کشور در عرصه هایی چون آب ،برق ،گاز و غیره با کشورهای همسایه ، اظهار داشت: ما در زمینه برق تعاملات بسیار خوبی با کشورهای همسایه داریم و در مواقعی که آنها به برق نیاز دارند برق را به آنها صادر و در زمانهایی که به برق نیاز داریم، از آنها برق دریافت می کنیم.
دکتر روحانی مراودات با ۱۳ کشور همسایه را بسیار نزدیک و برادرانه عنوان کرد که ضمن ایجاد ثبات در مرزها ،تضمین کننده امنیت ملی است.
وی افزود: این روابط علاوه بر دنیای سیاست ،در زمینه های علمی و فن آوری ،دانشگاهی ،فرهنگی وگردشگری نیز وجود دارد و مراودات بخشهای آب و برق از موارد بسیار خوب همکاری با همسایگان محسوب می شود.