نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: جوانان در جمهوری اسلامی نباید دغدغه مسکن داشته باشند

به گزارش جارچی اخبار از کاشان، نایت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با مدیر کل مسکن استان یا اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی نباید جوانان دغدغه مسکن داشته باشند و دولت با تدبیر مشکل مسکن را حل کن اظهار داشت: یکی از خدمات حسنه ساخت مسکن است و دولت باید زمین رایگان در اختیار جوانان بگذارد و با این واگذاری ۵۰ درصد قیمت مسکن کم میشود.
ایت الله عبدالنبی نمازی گفت: بسیاری از مشکلات گرانی مسکن از دست خارج شده اما عمده ترین مشکل قابل پیشگیری حذف دلالان بازار مسکن است.
وی تصریح کرد: در اوضاع اقتصادی کنونی جوانی با درآمد کم ناچار به پرداخت حداقل اجاره بالامی‌شوند و این موضوع کیفیت سطح زندگی خود را به چالش می کشد.
ایت الله عبدالنبی نمازی با بیان اینکه مسکن برای مردم یک هیولا شده است و با خواهش و تضرع نمی‌شود عدالت را در بازار مسکن برقرار کرد، گفت: با نظارت شدید نهادهای مسئول باید بازار را در دست گرفت و نباید بازار مسکن را رها کرد.
ایت الله نمازی گفت : این در حالی است که خوشبختانه در مقاوم سازی خانه های روستایی اقدامات چشمگیری صورت گرفته است و باید به این مهم توجه ویژه ای شود.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت : ساماندهی و بهسازی روستاها و مقاوم سازی خانه های روستایی برای ماندگار کردن روستاییان در روستاها و ایجاد اشتغال روستایی ضروری است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه بنیاد مسکن یک نهاد درآمد- هزینه است گفت : در یکسال گذشته برای تامین هزینه ها و انجام کارهای بنیادی انعقاد قرارداد با دستگاه ها و کارخانه ها از جمله کارخانه قیر بوده است.

وی یادآور شد: طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ در کشور آغاز شده و سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از این تسهیلات استفاده می‌کنند.