ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به ریاست استاندار یزد و با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران استان و اعضای ستاد، به‌منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، هماهنگی‌های لازم برای اجرای آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و اتخاذ تصمیماتی جدید برای مقابله با این بیماری در استان، در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، استاندار یزد در این نشست گفت: استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و مسقف و ادارات دولتی اجباری خواهد بود.

محمدعلی طالبی با اشاره به اینکه  هیچ‌کدام از شهرستان‌های استان به‌عنوان شهرستان قرمز اعلام‌نشده است اظهار داشت: بر همین اساس اعمال محدودیت‌هایی همچون تعطیلی برخی واحدها و محدودیت‌های ترددی ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و مسقف و ادارات دولتی اجباری خواهد بود اظهار داشت: باید نظارت‌های جدی برای رعایت این مصوبات انجام و دستگاه‌های دولتی حداکثر همکاری با تیم بازرسی ناظر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

استاندار یزد افزود: به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، صداوسیما، شهرداری‌ها و دستگاه‌های مختلف، تبلیغات و فرهنگ‌سازی‌های لازم را انجام دهند.

طالبی خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت تخلف مراکز مختلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با استفاده از سامانه‌های ارتباطی با سازمان صمت، تخلفات را گزارش دهند.