مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: سرانه پرداختی به هر فقیر در سال گذشته از محل زکات ۲۸۰ هزار تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار جارچی اخباراز یزد،  « محمد شجاعان» در جمع ائمه جمعه سراسر استان با اشاره به کسب رتبه سوم استان یزد در زمینه زکات در سطح کشور، گفت: سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات از سطح استان دریافت شد، این در حالی است که ۱۴ میلیارد تومان آن در امور محرومان و در زمینه معیشت، مسکن، کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان، امور تحصیلی و فرهنگی نیازمندان و کمک به هزینه درمانی محرومان و شش میلیارد تومان آن نیز برای کمک به ساخت طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه استان در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه فریضه زکات پیشتاز و پرچم‌دار هستند، افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی استان که استانی گرم و خشک است، کسب رتبه سوم کشوری حائز اهمیت است و به‌طورقطع ائمه جمعه نقش اساسی در این توفیق داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: مباحثی که پیرامون موضوع زکات در خطبه‌های نماز جمعه و در تبلیغ و ترویج این فریضه الهی مطرح‌شده است، تأثیرگذار بوده و امیدواریم این روند تداوم پیدا کند.

وی با تأکید بر نقش ارزنده و مهم ائمه جمعه در فرهنگ‌سازی و تبلیغ فریضه الهی زکات، تصریح کرد: زکات ظرفیت بسیار خوبی است و اگر مسئله زکات به نحو مطلوب انجام شود، بخش عمده‌ای از مشکلات فقرا و محرومان در سطح استان پوشش داده می‌شود.

وی یادآور شد: پس از قضیه ویروس کرونا حجم فقرا و نیازمندان در سطح استان حدود دو برابر افزایش یافت و آمار خانوار تحت حمایت این نهاد از ۱۵ هزار خانوار به ۲۵ هزار خانوار رسید و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.