رئیس سازمان دارالقرآن کشوربا اشاره به کم توجهی به کتاب قرآن کریم گفت: قرآن در زندگی و جامعه ما مهجور است.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، «حجت الاسلام اخوان صباغ»  در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: متاسفانه امروز در جامعه ما واقعیتی مبنی بر مهجوریت قرآن بسیار مشاهده می شود.

 

رئیس سازمان دارالقرآن کشور بیان کرد: حضرت آقا در جلسه ای فرمودند که من به آمارها خوشبین هستم اما چه کنم که سطح جامعه با گزارش های ما سازگار نیست.

 

وی افزود: اگرچه آمارهای بعد از انقلاب توسعه پیدا کرده اما با مطلوب های نظام دینی اصلا سازگار نیست و ظرفیتی عظیمی از جامعه ما با قران درگیر نیستند.

 

اخوان صباغ بیان کرد: ۱۰ درصد مردم در جامعه ما بر اساس آمارها تنها روزانه یک صفحه قرآن می خوانند در حالی که ۹۸ درصد، قرآن را کتاب مسلمانان می دانند.

وی افزود: ۷۰ درصد اعضایی که جذب هیات علمی می شوند خواندن قرآن بلد نیستند که این آمارها وحشتناک است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت : این فضای قرآنی را در کشور خود حصرت آقا ایستاده اند و ایشان تلاش کرده اند که تربیت قرآنی را دنبال کنند.

اخوان صباغ بیان کرد: ۱۰ میلیون حافظ قرآن می خواهیم که این مقدمه است بلکه تلاش می شود زندگی قرآنی شود امام تاسفانه امروز تربیت ما تربیت قرآنی و زندگی ما زندگی قرآنی نیست.

وی گفت:  اعتراض فرهنگی برای همه است و همه ما و حتی پدر و مادرها مسئول هستند و نسبت به قرآن همه ما باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام اخوان صباغ بیان کرد: نزدیک به ۱۲ هزار موسسه و خانه قرآنی و فضاهای آموزشی زیادی داریم و دانشگاه فرهنگیان ظرفیت ویژه ای دارد اما هر کسی به صورت پراکنده کار می کند که این درد است و اشکال اساسی است.

وی ادامه داد: مکتب خانه های قرآنی، مسجد قرآنی و تخصصی کار کردن قران در مسجدها مورد تاکید مقام معظم رهبری است که این امر می تواند ارتباط زندگی مردم با قرآن را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام اخوان صباغ گفت: وضع قرآن در کشور مناسب جمهوری اسلامی نیست.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور افزود: ما در سازمان تبلیغات اراده حرکت قرآنی ویژه داریم که امید داریم در تمامی دستگاه ها و نهادها با همدلی و در شورای توسعه قرآنی این نتایج مطلوب را بگیریم.