مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به برنامه های درون سازمانی و برون سازمانی در زمینه عفاف و حجاب گفت: دغدغه ما نگاه ایجابی، اقناعی و تبیینی به بحث عفاف و حجاب برای جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « فخر السادات خامسی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد که با حضور امام جمعه و استاندار یزد و جمعی از مسئولان استانی در محل استانداری یزد برگزار شد گفت: دو نوع برنامه درون سازمانی و برون سازمانی در زمینه عفاف و حجاب داریم که درون سازمانی بیشتر مربوط به سازمان های دولتی است و ۱۰ برنامه همراه با اقدامات در نظر گرفته شد که پایش و بررسی،  منشور، برنامه های آموزشی، فضاسازی و حمایت از کارمندان در این بخش، تشویق و راهنمایی کم حجاب و هدایت و ارزیابی در زمینه عفاف و حجاب از جمله این برنامه ها است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بیان کرد: در بحث برون سازمانی نیز ۲۳ دستگاه، برنامه های عفاف و حجاب را دنبال می کنند که کل جامعه را در بر می گیرد و۳۱۰ وظیفه برای این دستگاه ها تعریف شده که در زمینه مصوبه ۸۲۰ ، ۹ دستگاه به ۲۳ دستگاه اضافه شدند و وظایفی نیز به وظایف قبلی اضافه شد.

خامسی گفت: تمرکز ما گفتمان سازی بحث عفاف و حجاب و حمایت از نخبگان و همچنین سازمان های مردم نهاد و ایجاد بانک اطلاعات افرادی که می توانند به ما کمک کنند، است.

وی افزود: اداره برتر برون سازمانی تبلیغات اسلامی سپاه الغدیر و نیروی انتظامی استان یزد انتخاب شدند و برون سازمانی نیزاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از دستگاه های استانی انتخاب شدند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خاطرنشان کرد: دغدغه ما نگاه ایجابی، اقناعی و تبیینی به بحث عفاف و حجاب برای جوانان و نوجوانان است که ۹۰ درصد برنامه ها نیز در این راستا بوده اما متاسفانه ساختار اجرایی و قوی برای آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر گرفته نشده است.

 

وی افزود: تعریف برش استانی برنامه ها و اقدامات دستگاه ها از سوی وزارتخانه مرتبط، تشکیل اتاق فکرهای عفاف و حجاب با حضور افراد تاثیر گذار اجتماعی و فرهنگی و اساتید حوزه، پرهیز از زنانه نگریستن به مقوله عفاف و حجا با رویکرد توجه فراگیر و عمومی فارغ از جنسیت و قومیت و ملیت مطابق با موازین شرع اسلام از جمله پیشنهادات در این زمینه است.

خامسی گفت: همسو کردن همه دستگاه ها و نهادها در اجرای اهداف و برنامه های عفاف و حجاب مطابق با موازین شرعی و عرفی نظام جمهوری اسلامی  به ویژه نهادهای فرهنگی و تاثیرگذار اجتماعی مانند صدا و سیما و همچنین تمرکز زدایی دستور العمل ها از جمله پیشنهادات دیگر ما در این زمینه بوده است.