امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت توجه به مباحث الهی در آموزش و پرورش گفت: فقر فرهنگی در جامعه همان بی تفاوتی نسبت به تربیت الهی فرزندان است.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی»  در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: بحث عفاف و حجاب یک معضل اجتماعی ما است و جامعه باید حد و حدود آن و نحوه با برخورد با آن را مشخص کند و دستگاه ها نیز تکلیف خود را بدانند که در شورای فرهنگ عمومی و مشخص شدن کمیته ها اقدام کنند.

امام جمعه یزد بیان کرد: گاهی اوقات دشمن به نحوی به مقدسات ما حمله می کنند که ما ناچاریم مقداری تسلیم جو موجود شویم اما در مساله حجاب ضرورت دین است و یک اعتقاد قلبی و باور در وجود انسان ها وجود دارد و این باور که اطاعت امر خدا و در مسیر گفتار خداست که در این مسیر نباید تسلیم جو شویم.

وی افزود: فقر فرهنگی در جامعه ما همین است که از اول نسبت به تربیت دختر و پسر خود در مدرسه بی تفاوت هستیم و در مساله دین و اعتقاد و ارتباط با خدا توجه نداریم.

آیت الله ناصری یزدی گفت: اگر بخواهیم در مسائل اعتقادی خود تقویت شویم باید در تربیت از اول کوشا باشیم و قلب آنها را آماده پذیرش دستورات الهی کنیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: تا زمانی که هویت فرزندان خود را درست نکنیم و به آن توجه نکنیم دشمنان هویت آنها را شکل می دهند و ما نیز نمی توانیم کاری کنیم.

وی ادامه داد: ما در مسائل دینی باید از اول آموزش را درست ایجاد کنیم و از مدرسه اعتقاد و دین بچه ها را درست کنیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: تدین، تفکر و تعقل از بچه های ما گرفته شده که این سیستم های غربی است که باید برگردیم و در مساله عفاف و حجاب باید حرکت فرهنگی شود چون از ضروریات دین ما است.

وی گفت: حفظ حرمت زن به خصوص عفاف و عفت باید مورد توجه قرار گیرد اما در سیستم آموزش به آنها ضربه می زند.

امام جمعه یزدافزود : هدف ما بخوان و حفظ کن و نمره بیاور و بالا بیا که همین باعث جذب در خارج شده اما در مساله اعتقادی روی آنها کار نکرده ایم.