مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم از ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومین در روستاهای استان قم خبر داد و گفت: این طرح فرصت خوبی برای کسانی است که از لحاظ معیشتی در مرتبه پایین قرار دارند و جزء اقشار ضعیف جامعه به شمار می روند و صاحب خانه نیستند و منازل آن ها فرسوده، قدیمی و در معرض خطرات جدی قرار دارند.

به گزارش جارچی اخبار، داریوش بلدی با اشاره انعقاد تفاهم نامه بین استانداری قم، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن قم بیان کرد: در ذیل این طرح، بنیاد مسکن قم موظف به ساختن هزار واحد مسکونی برای محرومین روستا شد.

وی افزود: این طرح مشمول افراد ساکن روستا می باشد که منزل آن ها قدیمی و دچار فرسودگی شده است و با بروز حوادث طبیعی اعم از زلزله و سیل و..در معرض خطرات جدی قرار می گیرند و زیرساخت های ضعیفی دارند و علاوه بر آن افرادی که صاحب خانه نیستند و در منزل خانواده و یا اقوام خود سکونت دارند نیز می توانند در این طرح شرکت و ثبت نام کنند.

بلدی گفت: بنا بر این طرح،بنیاد مسکن قم ۵۰ میلیون تومان وام ۵ درصد با اقساط ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا بتوانند بتوانند منازل خود را بازسازی  و مقاوم سازی کرده و یا اگر صاحب منزل نیستند با دریافت زمین رایگان که بنیاد مسکن در اختیار آنان قرار می دهد، می توانند ساخت و ساز محل سکونت خویش را آغاز کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم ادامه داد: کلیه روستاهای استان قم مشمول این طرح می شوند، ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به دفتر نمایندگی در مراکز بخش ها جهت ثبت نام و تکمیل فرآیند نام نویسی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح فرصت خوبی برای کسانی است که از لحاظ معیشتی در مرتبه پایین قرار دارند و جزء اقشار ضعیف جامعه به شمار می روند و صاحب خانه نیستند و منازل آن ها فرسوده، قدیمی و در معرض خطرات جدی قرار دارند.

بلدی اظهار کرد: نقشه ساختمان و پروانه ساخت و نظارت نیز به صورت رایگان در اختیار متقاضیان این طرح قرار خواهد گرفت و متقاضیان می توانند ساخت و ساز واحد مسکونی خویش را مدیریت کرده و خود عهده دار شوند و یا در صورت نیاز بنیاد مسکن قم عهده دار ساخت آن خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم افزود: کشور ما حادثه خیز و به شدت زلزله خیز است و قم نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود لذا با هدف جلوگیری از بروز هرگونه خطرات ناشی از زلزله و سیل در منازل فرسوده روستایی و هم چنین محرومیت زدایی از روستاهای استان این طرح پایه گذاری شد.

وی در پایان گفت: اگر متقاضیان خود اقدام به ساختن و مدیریت واحد مسکونی کنند به نوعی اشتغال زایی نیز برای آن ها صورت می گیرد.