نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت کشور درگرو ارتقاء سطح فرهنگ و مطالعه است.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، «محمدرضا دشتی اردکانی» در نشستی با مدیرکل و مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد و شهرستان اردکان گفت: شهرستان اردکان دارای ظرفیت فرهنگی بالایی است که نیازمند شناسایی و به‌کارگیری این ظرفیت‌ها در راستای کتاب و کتاب‌خوانی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به امر کتاب و کتاب‌خوانی دارند و در بین نمایشگاه‌های بزرگ و مختلفی که برگزار می‌شود تنها ساعاتی را به نمایشگاه کتاب اختصاص می‌دهند و همچنین درزمینهٔ کتاب‌های مختلف، آگاه و صاحب‌نظر هستند.

وی افزود: ما مسئولین هم باید این خصوصیت مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خویش قرار دهیم و در رشد و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی اهتمام ورزیم.

دشتی اردکانی اظهار داشت: از اهالی فرهنگ اردکان می‌خواهم تا با برگزاری جلسات هم‌اندیشی و همچنین انجام تحقیقات و بررسی‌های علمی، علل کم‌توجهی مردم به کتاب و کتاب‌خوانی را واکاوی کنند و با مشاوره با متخصصین حوزه‌های مرتبط، راهکارهای کاربردی و مؤثری برای تشویق و جذب مردم به کتاب‌خوانی بیابند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: جایگاه استان یزد با تلاش مسئولان امر و کتابداران بسیار درخشان است و نشان می‌دهد مسئولان مربوطه حداکثر توان خود را در راستای بهبود وضعیت کتابخانه‌ها و انجام فعالیت‌های کتاب‌خوانی به‌کاربرده‌اند.

وی بابیان اینکه با تمام این اوصاف هنوز جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در بین مردم مهجور است افزود: کشور ما و به‌خصوص استان یزد با توجه به پیشینه فرهنگی خود، این روزها هنوز از جایگاه حقیقی خود در امر سرانه کتاب‌خوانی بسیار دور و نیاز است تمام مسئولان کشور برای این امر تمهیدی ویژه بیاندیشند.

دشتی اردکانی اضافه کرد: رایزنی با صنایع و مسئولان شهرستان اردکان در جهت توجه ویژه به فرهنگ و کتاب‌خوانی می‌تواند راهگشا باشد و در مجلس نیز پیگیری مطالبات کتابخانه‌های عمومی و ارائه مصوباتی جهت بهبود وضعیت کتابخانه‌ها باید به دغدغه تمام نمایندگان تبدیل شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز فضای مجازی شاید تا حدی جای کتاب را گرفته باشد اما ماندگاری آنچه انسان از روی نوشته و کتاب بخواند بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت کشور درگرو ارتقاء سطح فرهنگ و مطالعه است، خاطرنشان کرد: وجود فراکسیون مستقل در این حوزه و ارائه راهکارهای کشوری در این زمینه می‌تواند وضعیت کتاب‌خوانی در کل کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد و راه را برای رشد سرانه کتاب‌خوانی و در راستای آن بهبود وضعیت فرهنگی کشور باز کند.