امام جمعه آران و بیدگل گفت: رسانه ها باید در جهت منافع ملی و سرمایه های کشور قلم بزند.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی جوینانی در نشست خبری به مناسبت تجلیل از خبرنگار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی شهیدی که با ایثار جان و مال خود به کشور همسایه سفر کرد تا جهت مشکلات آن کشور قلم بزند و در آخر مورد خشم طالبان قرار گرفت و وی را به شهادت رساندند ‌ اظهار داشت: ۴۴ شهید و ۵۰ جانباز از خبر نگاران را نشانگر ایثار و شهامت این قشر از جامعه است.

وی با اشاره به قلم توانای اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران باید با هوشیاری در راستای منافع ملی و سرمایه ی جامعه قلم بزنند و فرهنگهای صحیح را ترویج کنند.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: قلم و دوربین خبرنگار صلاح برنده ای است که باید روش صحیح سبک زندگی را در حوزه های مختلف برجسته کرده و با تصویر کشیدن آن را بلد کرده و در جامعه تقویت کند.

وی تصریح کرد: در عصر کنونی که عصر ارتباطات است بهره برداری قوی از رسانه می شود و این نقش بسیار مهم می تواند در جهت ارتقا فرهنگ جامعه موثر باشد، خبرنگار با واسطه گری بین مسولین و مردم می تواند شبهه ها را برطرف کند، پاسخ سوالات مردم را از مسولین مطالبه باعث افزایش کارد آنها شفاف سازی کرده، اعتماد و امید را به جامعه القا کند.

حجت الاسلام سلیمانی جوینانی تاکید کرد: خبرنگاران خود را وقف جامعه کرده و با مهارت تبیین و نوشتن به ارزیابی موضوعات می پردازد و نقشه دشمنان را از پرداختن به فرعیات و هدایت اذهان از اصل به فرع را نقش بر آب میکند.

امام جمعه آران و بیدگل خاطر نشان کرد: خبرنگار با دید باز ظرفیتهای و ضعفهای جامعه را شناخته و جهت تقویت آن نقاط قوت و مرتفع شدن ضعفها گام بر می دارد.

لازم به ذکر است؛ این نشست که با حضور خبرنگاران منطقه فرهنگی کاشان صورت گرفت ضمن تجلیل از مقام خبرنگار با اظهارات اصحاب رسانه به بررسی مشکلات این حوزه پرداخته شد.