معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی به مناسبت روز پزشک، مقام و منزلت همه ایثارگران پزشک، پزشکان ایثارگر و خانواده محترم آنان و خانواده شهدای خدمت در عرصه پزشکی را گرامی داشت.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، متن پیام سعید اوحدی به شرح زیر است:

یکم شهریورماه روز بزرگداشت ابن سینا حکیم فرزانه به عنوان روز پزشک نامگذاری شده که بیانگر اهمیت و جایگاه علم پزشکی و از سویی خدمات ارزشمند پزشکان به هموطنان، نظام اجتماعی و سلامت است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پزشکان در دوره‌های مختلف نقش خود را به عنوان یاری‌رسان به هموطنان میهن اسلامی به خوبی نشان داده‌اند.

فداکاری این قشر زحمت‌کش را می‌توان در دوره‌های مختلف تاریخ کشور مشاهده نمود. در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، پزشکان در کنار سایر اقشار اقدامات ارزشمندی برای درمان مجروحان و آسیب دیدگان جبهه و جنگ انجام دادند. آنان با تمام وجود در خدمت به اسلام، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و انسانی گام نهادند و بسیاری از آنان نیز در مسیر خدمت، جان خویش را نثار نمودند.
امروز نیز که کشور در شرایط حساس همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد و هموطنان ما در معرض ابتلا به این ویروس منحوس هستند، پزشکان در کنار کادر درمان در کمک و یاری رساندن به مردم جامعه خویش نه تنها از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌اند بلکه تعدادی از این قشر گرانقدر با ایثار و ازخودگذشتگی جان خویش را در مسیر خدمت نثار کردند و به عنوان شهید خدمت بار دگر در تاریخ این مرز و بوم افتخارآفرین شدند. ملت ایران در کنترل این شرایط خاص خود را مدیون ایثار و فداکاری این قشر متخصص و زحمت‌کش می‌داند و ایثار و فداکاری آنان هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. به فرموده مقام معظم رهبری «کارتان بسیار با ارزش است؛ هم ارزش جامعه پزشکی و پرستاری را در جامع بالا می‌برد – که برده- هم مهتر از این، ثواب الهی است که خدای متعال قطعاً به شما اجر خواهد داد و ثواب خواهد داد.»
اینجانب مقام و منزلت همه ایثارگران پزشک، پزشکان ایثارگر و خانواده محترم آنان و خانواده شهدای خدمت در عرصه پزشکی را گرامی داشته و برای همه این عزیزان و خانواده‌های محترم آنان از درگاه پروردگار متعال آرزوی توفیق و سلامتی مسألت دارم. همچنین فرصت را مغتنم شمرده و از تمامی پزشکانی که به قشر معزز ایثارگری خدمت می‌نمایند تشکر و تقدیر می‌نمایم.