معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از امضای سومین قرارداد نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل کالای برون‌شهری تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار،  عبدالهاشم حسن‌نیا، در بخشی از آیین امضای قرارداد نوسازی هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل کالای برون‌شهری، گفت: در راستای اقدامات نوسازی ناوگان، پیرو قرارداد هفته گذشته با بخش خصوصی برای نوسازی پنج هزار دستگاه کامیون و کشنده، امروز نیز با شرکت ایران‌خودرو دیزل و بانک توسعه تعاون، برای نوسازی هزار دستگاه دیگر از ناوگان حمل و نقل کالای برون شهری قراردادی منعقد کردیم.

وی سود تسهیلات این طرح را ۱۸ درصد و دوره بازگشت آن را پنج ساله عنوان کرد و افزود: هدف ما این است که تا پایان شهریورماه، قرارداد دیگری  برای نوسازی ناوگان در این بخش امضا کنیم.

حسن‌نیا، نوسازی ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل کالای برون‌شهری ظرف امسال و سال آینده را هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام و عنوان کرد: وجود ۵۲ هزار دستگاه کامیون و کشنده با عمر بالای ۴۰ سال در کشور و نیز صرفه‌جویی قابل توجه سوخت در قالب این طرح، گویای اهمیت این طرح است.