مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزداز افتتاح  ۱۰۵ پروژه برق رسانی در این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، آرش نواب در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه استان یزدکه به مناسبت هفته دولت برگزار شد  با بیان اینکه طول شبکه برق فشار متوسط و ضعیف در استان ۱۹ هزار و ۴۸۶ کیلومتر است که شامل ۱۰ هزار کیلومترشبکه فشار متوسط و بیش از ۸ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف است ادامه داد: تعداد مشترکین شرکت توزیع برق استان یزد از ۷۰۰ هزار مشترک عبور کرد و هم اکنون تعداد مشترکین در استان تا پایان مرداد ماه سال جاری به ۷۰۱ هزار و ۸۲۳ مشترک رسیده است که در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و … وجود دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۹۹.۷۲ درصد خانوارهای روستایی استان یزد برق‌دار هستند  و در سطح استان نیز ۱۶ هزار ترانس برق با ظرفیت دو هزار و ۸۰ مگاوات آمپر در شبکه برق تحت پوشش فعال است.

نواب بیان کرد: با توجه به اهمیت کاهش پیک بار مصرف گفت: رشد بار در استان در سال جاری هشت و هفت دهم درصد است که بر اساس ارزیابی های انجام شده  ۵۱ درصد ادارات استان یزد، بیش از ۷۰ درصد بار خود را کاهش داده‌اند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد  با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن خاطرنشان کرد: از زمان شیوع این ویروس میزان بدهی مشترکین استان به میزان ۱۶۸ میلیارد تومان رسیده که ۳۵ میلیارد تومان آن مربوط به بخش خانگی، ۸۰ میلیارد بخش صنعتی، ۱۷ میلیارد بخش عمومی، ۹ میلیارد بخش کشاورزی و ۲۶ میلیارد آن مربوط به تعرفه های آزاد است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به پاسخگویی شبانه‌روزی به مردم از طریق سامانه ۱۲۱ عنوان کرد: در پنج ماهه نخست امسال به طور متوسط روزانه به یک هزار و ۴۶ مورد تماس از سوی مردم با سامانه ۱۲۱ پاسخ داده شده است که نشاندهنده ارتباط خوب این سازمان با مردم است.

نواب برقراری جلسات توجیهی آموزشی برای مشترکین صنعتی، جلسه هم اندیشی با ادارات استان برای جلب همکاری، پیگیری تغییر ساعت ت کاری ادارات استان، بررسی و پایش روزانه همه امورهای برقی، اطلاع رسانی و تبلیغات از طریق رسانه‌های جمعی، مدیریت بار از راه دور در بخش کشاورزی و … را از جمله اقدامات شرکت جهت مدیریت بار شبکه توزیع برق  و کنترل پیک بار در استان برشمرد.

 

وی با بیان اینکه با همکاری مشترکین و کاهش بار در استان امسال قطعی برق در استان وجود نداشت و ۸۸ درصد کاهش بار مربوط به صنایع استان بوده است، گفت: پیک بار در استان در تاریخ ۲۵ مردادماه رخ داد و امسال شاهد رشد بار در استان به میزان ۸.۷ درصد بودیم که این میزان در کشور ۱.۱ درصد بود.