معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: علی رغم وجود تحریمها امسال نیز چون سال های گذشته در هفته دولت پروژه های بسیار بزرگ کشوری از جمله ۱۸ هزار پروژه با اعتبار بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش جارچی اخبار از کاشان، مهدی جمالی نژاد در حاشیه سفر یک روزه خود به کاشان اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته با وجود شرایط سخت کشور بیش از ۱۸ هزار پروژه بزرگ ملی در کشور با اعتبار بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان افتتاح شد که علاوه بر اعتبارات دولتی مشارکت خیرین را نیز به دنبال داشت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: حدود ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که نیازمند ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است که با اولویت قرار دادن اتمام پروژه های نیمه تمام در دولت تلاش می کنیم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه خیرین نقش پررنگی در طرح های عمرانی ایفا می کنند، تصریح کرد: خیرین کشور به خصوص کاشان نقش مهمی را در یاری رساندن به دولت ایفا می کنند که در هفته دولت امسال حدود ۲۷۸ پروژه به دست افراد نیکوکار افتتاح می شود.

وی همچنین استان اصفهان را از نظر افتتاح پروژه در هفته دولت در جایگاه خوبی خواند و گفت: پروژه های این استان قابل توجه است که شهرستان کاشان با وجود خیرین زیاد توانسته با ۲۷۸ پروژه در رتبه نخست استانی قرار بگیرد که از این طرح ها ۲۵۷ طرح بهره برداری و ۲۱ طرح عملیات اجرایی آن در هفته دولت آغاز شده است.

جمالی نژاد همچنین پروژه های دهیاری و شهرداری ها را در کشور ۵ هزار طرح اعلام کرد که با توجه به کمبود بودجه رقم بالایی است و اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر شاهد درخشندگی بیشتر دهیاری ها و شهرداری های کشور خواهیم بود.