مدیر عامل شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد با اشاره به اقدامات شرکت پیشگامان کویر یزد گفت: تعاونی، راهبردی برای مدیریت پول خرد مردم است.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « داریوش رضایی نژاد» در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با حضور وزیر نیرو گفت: کارآفرینان اقتصادی با تفکر به عنوان سهام دار عضو و مردم نیز سرمایه داران خرد شرکت تعاونی پیشگامان کویر محصوب می شوند که این به عنوان اصلی اساسی برای ما است.

 

مدیر عامل شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد بیان کرد: بندر خشک پیشگامان به عنوان یکی از طرح های ما است که بار را در هر کجای کشور تحویل گرفته و تحویل می دهد که آماده افتتاح آن هستیم که این پروژه می تواند گردش مالی زیادی ایجاد کند.

 

وی افزود: ظرفیت اول آن حدود ۴ میلیون تن حمل بار بوده است که از فروردین ماه نیز آزمایشی کار خود را داشته است.

رضایی نژاد بیان کرد: جهت تسریع در بهره برداری کامل ان نیاز به صدور مجوز منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز دهکده لجستیک یزد برای بندر خشک، صدور مجوز بهره برداری از چاه آب، دوبانده نمودن جاده کارخانه سیمان  مهمترین درخواست های ما در این طرح است.

وی افزود: بازرگام به عنوان پروژه دیگر ما است که با ظرفیت فروش ۳۷۰۰ تن میوه در سال با ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۸۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم در حال فعالیت است که مشکل اصلی ما نقدینگی است.

مدیر عامل شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد بیان کرد: شتابدهنده پیشگامان به عنوان یکی دیگر از طرح های مهم ما است که با کمک معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه یزد در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان شکل گرفته که در این مدت ۴ سایکل و بیش از ۱۵۰ رویداد بوده است.

وی گفت: الان حدود ۲۰ تیم خروجی داشتیم که سرمایه گذاری حدود ۲ میلیارد بوده است.

رضایی نژاد ادامه داد: تعاونی راهبردی برای مدیریت پول خرد مردم است که نمونه آن را در شرکت پیشگامان شاهد هستیم.