فرماندار ویژه کاشان گفت: برنامه ریزی مثلث گردشگری منطقه با هدف این که کاشان را از معبر به مقصد تبدیل کنیم تدوین می شود

به گزارش جارچی اخبار از کاشان، علی اکبر مرتضایی قهرودی در نشست برنامه ریزی مثلث گردشگری تاریخی فرهنگی مذهبی کاشان، آران و بیدگل و نطنز اظهار داشت: این برنامه ریزی با هدف اینکه این مناطق را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کند صورت می گیرد.

فرماندار ویژه کاشان افزود: سه قطب گردشگری مذهبی منطقه امامزاده سلطان علی محمد باقر(ع)، امامزاده هلال بن علی(ع) و آقا علی عباس می‌تواند مثلث گردشگری را در منطقه بوجود بیاورد تا با هدایت مسافر و توریسم اقامت حد اقل یک هفته ایی را رقم بزند.

وی تصریح کرد: هم اکنون کاشان به دلیل موقعیت جغرافیایی معبر واقع شده و گردشگر نیم روزی را در کاشان می ماند که این اصلا برای صنعت گردشگری منطقه به صرفه نیست بلکه می توان با برنامه ریزی تدوین شده توریسم را با کمترین هزینه با مدت بیشتری در منطقه نگه داشت و خاطره ای زیباتر در ذهن وی از کاشان ساخت .

مرتضایی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تبلیغات از ارکان شناسایی کاشان به جهان است لذا در هر گردشگر می تواند مبلغ منطقه شود و با راهنمایی به جا و متناسبی با فرهنگ هر توریسم جهت شناخت تاریخ،فرهنگ و مذهب منطقه گامی اساسی برداشته شود که این مهم ملزم به ماندگاری بیش از یک روز مسافر خواهد بود.

فرماندار ویژه کاشان فروش صنایع دستی و بهره وری تک تک افراد روستا و شهر را از وجود گردشگر در منطقه از جمله اهداف حوزه گردشگری دانست و افزود: وجود هر توریست باید در رونق اقتصادی و تبلیغات منطقه موثر باشد و اگر با گذری کوچک در منطقه همراه باشد جز خسران به منطقه ثمری نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ظرفیتهای گردشگری منطقه کاشان، آران و بیدگل و نطنز مغفول مانده است گفت: تا کنون گردشگران به صورت عبوری از کاشان گذشتند و هیچ عایدی برای منطقه نداشتند که مصمم هستیم با سند کریدور گردشگری مذهبی و تاریخی دیده شده در سه شهر چشم انداز روشنی برای گشایش اقتصادی منطقه رقم بزنیم .

مرتضایی حضور بخش خصوصی را در ارتقا زیر ساختهای‌ گردشگری موثر دانست و افزود: قبل از هر اتفاقی باید زیر ساختهای منطقه را متناسب با حضور گردشگر تدوین کرد تا بتوانیم درصد اقامت را افزایش دهیم.

در ادامه نماینده فرماندار آران و بیدگل اظهار داشت: آران و بیدگل با وجود امامزاده هلال بن علی(ع)، کویر و کاروان سراهای شاه عباسی می تواند ظرفیتهای جدیدی را در گردشگری مذهبی تاریخی رقم بزند و سبب اسکان بیشتر گردشگر در منطقه شود که با هماهنگی بین شهرهای مجاور این تاثیر بیشتری در حوزه گردشگری خواهد داشت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل نیز گفت: وجود ۴۲ بقعه متبرکه در این شهرستان ظرفیت بزرگ مذهبی سیاحتی را رقم زده که جذب زائرین مذهبی را به دنبال دارد و بدنبال حائز اهمیت بودن راحتی زائر اقامتسراهایی در صحن های بقعات در نظر گرفته شده است که با رویکرد توسعه آنها و متناسب با روحیات مسافر و گردشگر تلاش می کنیم و برنامه های مختلفی در این خصوص داریم.