نماینده مردم اراک در مجلس گفت: واقعیت های دوران دفاع مقدس باید به صورت دقیق ثبت و ضبط شود چرا که جریان تحریف این واقعیات را به صورت دیگری نشان می دهند.

به گزارش جارچی اخبار، علی اکبر کریمی ، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برخی افراد دنبال تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: با عنایت به اینکه هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند برای ملت ایران است، پاسداشت این گنجینه ارزشمند بسیار مهم است و یکی از آفت‌های آن می‌تواند تحریف واقعیت‌های این دوران باشد.

وی بیان کرد: طیف‌ها و گروه‌های مختلف می‌توانند منشأ و عامل این تحریف باشند اما باید گفت دفاع مقدس ما مبتنی بر ایمان و عقیده بوده است در حالی که ممکن است برخی افراد این مجاهدت‌ها را صرفاً در چارچوب‌های محدود ملی گرایی و ناسیونالیسم تعریف کنند و عنصر معنوی و اعتقادی را نادیده گرفته و یا آن را کمرنگ کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس شاهد امدادهای غیبی بسیار زیادی بودیم که باعث تقویت اراده و عزم رزمندگان برای مقابله با دشمنان می‌شد اما کسانی که به دنبال تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس هستند، این واقعیت‌ها را منکر می‌شوند.

کریمی افزود: همچنین تحریف کنندگان دوران دفاع مقدس، وقایع تاریخی این ایام را هم کمرنگ نشان می‌دهند و همچنین بعضاً نقش افراد و سازمان‌های مؤثر در دوران دفاع مقدس را کمرنگ جلوه می‌دهند.

وی اظهار داشت: متأسفانه شاهدیم این روزها بعضاً افرادی که در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند یا حضورشان بسیار کمرنگ و حاشیه‌ای بود، خودشان را به عنوان افراد بسیار مؤثر و بعضاً مدیران ارشد دوران جنگ معرفی می‌کنند که این اقدامات از مصادیق تحریف است و باید در وهله اول رزمندگان و ایثارگران از این گنجینه ارزشمند پاسداری کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس باید تلاش کنند تا واقعیت‌های دوران دفاع مقدس در قالب کتاب، فیلم و آثار هنری ثبت و ضبط شود و همچنین دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که متولی این کار هستند مانند بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس باید در این راستا تلاش کنند تا آثار دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط شود و نسل‌های آینده به این آثار مرجع با اطمینان مراجعه کنند.

کریمی با اشاره به تلاش دشمنان خارجی برای تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس صحنه‌ای بود که جوهر وجودی ملت ایران را جلا داد و آنچه امروز دشمنان ما از آن وحشت دارند ایمان و اعتقادی است که توانست از جوانان عادی ما یک اسطوره و قهرمان بسازد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمنان ما تضعیف و از بین بردن این اعتقادات است و به همین دلیل به دنبال تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس هستند چرا که این کار می‌تواند باعث تضعیف انتقال روحیه ایثار و شهادت از دوران دفاع مقدس به نسل کنونی شود که باید با تلاش‌های آنان در این زمینه مقابله کرد.