معاون رئیس دولت دهم گفت: هرگونه استفاده و بهره برداری از ظرفیت دولت از سوی وزرا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خلاف قانون است.

به گزارش جارچی اخبار، «لطف‌الله فروزنده» در گفت‌وگو با تابناک، درباره انتقادات وارده به دولت به دلیل عدم اتخاذ رویکرد و تدبیر مناسب برای حل مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: ما در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی تمام عیار در سایه بیماری کرونا هستیم؛ از این روی، در این موقعیت کشور نیاز به همدلی و کار شبانه‌روزی دارد.

دولت اقتدار لازم را ندارد

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برخی این روز‌ها دولت را به کم کاری متهم می‌کنند، افزود: آنچه در این مقطع از دولتمردان انتظار می‌رود، انجام کار شبانه‌روزی با فکر و عقلانیت است، چون ما شاهد هستیم که در حال حاضر در حوزه اقتصادی، یک بی انضباطی وجود دارد و اقتدار لازمی که دولت باید در این حوزه ایجاد کند، وجود ندارد.

وی به دلایل برخی نابسامانی‌های اقتصادی در کشور اشاره و تصریح کرد: ما شاهدیم که در وضعیت فعلی اقتصاد کشور واسطه‌ها، دلال‌ها و رانت خواران در کشور جولان می‌دهند و این رویه آسیب جدی به وضعیت اقتصادی مردم وارد کرده است.

وقت تغییر رویکرد و کار کردن با قدرت و قوت بیشتر است

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: دولت در این مقطع وظیفه دارد، یک تغییر رویکرد ایجاد کرده و با قدرت و قوت بیشتری کار کند و در این مسیر لازم است که مجلس نظارت بیشتری داشته باشد و اگر دولت در موقعیتی نیاز به کمک دارد، به قوه‌مجریه کمک کند.

فروزنده بخشی از وظایف به ویژه در حوزه برخورد با دلالان را بر عهده دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: دستگاه قضایی نیز با ابزاری که دارد، باید با دلالان برخورد کند. چرا بنده بر این باورم که کشور در حال حاضر در شرایطی نیست که ما بخواهیم به اختلاف قوا دامن بزنیم؛ از این روی، باید از همه قوا بخواهیم با وحدت مشکلات مردم را حل کنند.

مردم از کلیت نظام انتظار کارآمدی دارند؛ دولت دست از شعار دادن بردارد

وی به بیان انتظارات مردم از نظام و قوای سه گانه در شرایط سخت اقتصادی فعلی کشور پرداخت و یادآوری کرد: امروز مردم از کلیت نظام ـ که سه قوه هم شامل آن هستند ـ توقع دارند که کارآمدی لازم را داشته باشند؛ هرچند محور اصلی دولت است، بقیه هم باید کمک و همراه دولت باشند.