مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در نیمه نخست امسال ۱۴۲ تن مواد و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف از کشتارگاه‌های دام استان کشف شده است.

به گزارش جارچی اخبار، دکتر امیرحسین بهداد با بیان اینکه در این مدت  همچنین ۵۲ هزار قطعه مرغ غیرقابل مصرف انسانی از کشتارگاه‌های طیور استان کشف و ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۵۳ تن مواد و فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی از مراکز تولید، بسته بندی و عرضه استان کشف، ضبط و پس از اخذ مجوز از مراجع قضایی معدوم سازی شد، افزود: برخی از این مواد خام دامی در مراکز عرضه به صورت غیرمجاز منجمد شده بود و هویت و تاریخ تولید و انقضای آنها معلوم نبود.
وی اظهار داشت: این میزان مواد و فرآورده‌های خام دامی در بازدید کارشناسان این اداره کل از مراکز تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور و کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی در سطح استان کشف شده و پس از اخذ مجوزهای قضائی معدوم شد.

دکتر بهداد از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را ضمن دقت به تاریخ تولید درج شده بر روی محصولات بسته بندی و همچنین توجه به مهر دامپزشکی ، از مراکز مجاز و تحت نظارت این اداره کل تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و لازم با متخلفان بهداشتی انجام شود.