مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: الفین سیزدهم به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه پتروشیمی غرب کشور پس از ۱۹ سال در آستانه راه‌اندازی است.

به گزارش جارچی اخبار، حسن نجفی‌سمنانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به را‌ه‌اندازی کامل این پتروشیمی در آینده بسیار نزدیک گفت: با تکمیل و راه‌اندازی این پتروشیمی بعد از سال ها در منطقه شاهد برکات زیادی انشالله برای منطقه خواهیم بود

وی اظهار داشت: براساس برنامه از پیش تعیین‌شده، مردادماه امسال باید الفین در مدار تولید قرار می‌گرفت، اما کمپرسور ۸۰۱ با مشکل روبه‌رو شد و دو ماه از برنامه زمان‌بندی عقب افتاد.

نجفی‌سمنانی با اشاره به اینکه این واحد بدون هیچ‌گونه حضور خارجی و با دستان توانمند نیروهای فنی و بومی استان و کشور راه‌اندازی می‌شود، افزود: در حالی که حداکثر ۶۶ درصد از نیروهای این پتروشیمی می‌بایست از مناطق همجوار یا استان ایلام باشند، ۹۱ درصد نیروهای این شرکت بومی و بیش از ۱۴۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و پیمانکاری مشغول کار هستند.

وی افزود: ما در پتروشیمی ایلام دو استراتژی پرورش پیمانکار بومی و همچنین توانمندسازی سایر صنوف و صنایع که می‌توانند به پتروشیمی خدمت یا کالا ارائه بدهند را در دستور کار قرار دادیم.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام به دریافت لوح صنعت سبز برای دومین سال پیاپی در حوزه رعایت مسائل زیست محیطی اشاره کرد و گفت: لوح صنعت سبز فقط به دو صنعت در کشور تعلق گرفت که با حضور معاون رئیس جمهوری و وزیر نفت به پتروشیمی ایلام اهدا شد.

نجفی با ذکر این نکته که واگذاری پیمان‌های تأمین نیروی انسانی و دیگر پیمان‌های بزرگ به پیمانکاران توانمند و دارای صلاحیت استان اولویت شرکت پتروشیمی ایلام است، افزود: رسالت ما تربیت پیمانکاران بومی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام تصریح کرد: هزینه‌کرد مالی شرکت پتروشیمی ایلام در معاملات کوچک و متوسط در استان ایلام و چوار خواهد بود که سالانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی را شامل می‌شود

نجفی سمنانی با اشاره به این که بیش از ۶۰ درصد از محصولات پتروشیمی ایلام صادراتی است، گفت: خوشبختانه ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانده و محصولات پتروشیمی ایلام با نام و برند پتروشیمی ایلام در بازارهای خارجی عرضه می شود.

وی با بیان اینکه این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پیشتاز است، گفت: مسکن‌های نیمه‌تمام کارکنان در دستور کار هیئت مدیره است و به‌زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خاطرنشان کرد: تلاش پتروشیمی این است تا حداکثر خدمت را به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و سایر گروه های هدف ارائه کند و بتواند گامی در راستای محرومیت زدایی و توانمندسازی در منطقه بردارد.

در این جلسه خبرنگاران مسائل مختلفی را با مدیران هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی ایلام مطرح کردند و با اشاره به دستاوردهای پتروشیمی ایلام خواستار همدلی مسئولان وکمک آنها به این پتروشیمی برای راه اندازی شدند.