نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: صندوق بین‌المللی پول با توجه به تحولات منطقه و نگاه ویژه ایران به ظرفیت همسایگان و قدرت‌های آسیا، سال آینده ایران را همراه با رشد اقتصادی پیش‌بینی کرده است.

به گزارش جارچی اخبار، عباس مقتدایی با اشاره به ارزیابی جدید صندوق بین المللی پول از وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی و اعلام بهبود وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه از جمله ایران در سال آینده، گفت: پایداری و مقاومت ملت ایران در عرصه اقتصادی و کارزار سیاسی که میان ایران و نظام سلطه پدید آمده است و پیروزی‌های پی در پی ایران در این عرصه بر روند تحولات بین المللی اثرگذار بوده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: این سخن به این معنا نیست که ما در داخل کشور با موانع و مشکلاتی رو به رو نیستیم بلکه به این معنا است که علی رغم همه مشکلاتی که بخشی از آنها ساخته و پرداخته غرب به خصوص نظام سلطه و ایالات متحده آمریکا با هم دستی شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی آنها است، جمهوری اسلامی ایران توانست همچنان به عنوان هفدهمین قدرت اقتصادی جهان منافع ملی خود را در سطح بین المللی دنبال کند.

وی ادامه داد: اینکه جمهوری اسلامی ایران علی رغم همه فشارها و سنگ اندازی‌ها توانسته تاب آوری خود را به رخ طراحان تحریم بکشد، نشان می‌دهد با تغییر برخی شرایط عرصه بین الملل زمینه‌های جهش ایران وجود دارد. آثار آن از هم اکنون قابل مشاهده است.

مقتدایی یادآور شد: تحولات منطقه، پیروزی‌های جریان مقاومت در منطقه غرب آسیا، میزان خود اتکایی به منابع داخلی و شدت گرفتن روند اجرای اقتصاد مقاومتی در ایران سبب شده تا ارزیابی‌ها و تحلیل‌های سازمان‌های بین‌المللی از قبیل صندوق بین‌المللی پول (IMF) نشان دهد که جمهوری اسلامی ایران آماده جهش در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آسیا و همکاری با پانزده کشور همسایه و قدرت‌های آسیا نیز از مواردی است که مجموعه پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌ها را به این سمت رسانده که سال آینده سال بهبود وضعیت اقتصادی تولیدی و رشد صنعتی ایران است.