نماینده مردم شهر قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: موضع وزارت خارجه نسبت به اقدام هتاکانه رئیس جمهور فرانسه علیه پیامبر (ص) انفعالی بود که باید از این حالت خارج شود.

به گزارش جارچی اخبار، حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگاران ، با اشاره به هتک حرمت رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر (ص) گفت: در حال حاضر تقسیم کاری در میان سردمداران نظام سلطه و استکبار صورت پذیرفته تا اهداف شوم و پلیدی را علیه بشریت و اسلام هراسی دنبال کنند.

نماینده مردم  شهرقدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی افزود: سران جنایتکار ایالات متحده خیمه شب بازی ایجاد سازش میان رژیم صهیونیستی واعراب مرتجع رابرعهده گرفته اند و همچنین سردمداران بی‌خاصیت فرانسه نیز به بهانه آزادی بیان تداوم جریان اهانت به ساحت قدسی پیامبرعظیم الشان اسلام(ص) را دنبال می کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به تذکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای فعال شدن دستگاه دیپلماسی کشورمان اشاره و تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی بیانیه ارزشمندی درمحکومیت اقدام جنایتکارانه  و وقیحانه رئیس‌جمهور فرانسه که به امضاء همه نمایندگان نیز رسیده بود قرائت شد، اما تذکر بنده به منفعل بودن وزارت امورخارجه کشورمان برای این موضوع بود که به امضای بیش از ۵۰ نفر ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده تا خواستار  فعال شدن دستگاه دیپلماسی و همچنین احضارسفیر فرانسه و ابلاغ اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به او باشند.

وی در ادامه افزود: اگر مسئولان جاهل به ویژه رئیس‌جمهور نابخرد فرانسه بخواهند چنین اقدامات اهانت‌آمیز را دنبال کنند حتما لازم بوده که جمهوری اسلامی ایران در روابط خود با این کشور تجدید نظر کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از کشورهای اسلامی که عکس العمل مناسبی را نسبت به اقدام هتاکانه رئیس‌جمهور فرانسه نشان دادند، اظهار کرد: کشورهای مسلمانی هم که دولت‌های آنها واکنش‌های لازم را در این رابطه نداشتند؛ قطعا در گستاخی مقامات فرانسوی شریک هستند و خواستاریم که همه مسلمانان جهان با تحریم کالاهای فرانسوی خشم و اعتراض خود را با شجاعت به گوش سردمداران نابخرد غرب برسانند.

حق‌وردی در ادامه به فرمایشات امام خمینی (ره) که فرمودند “ اگرجهانخواران درمقابل دین اسلام بایستند در برابر تمام دنیای آنها ایستادگی خواهیم کرد” اشاره و افزود: اگر سران فرانسه رویه خطرناک خود را اصلاح نکنند؛ قطعا مجلس شورای اسلامی  تصمیم لازم را درخصوص تجدیدنظر در روابط با این کشور خواهد گرفت.