مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام  گفت: در شش ماهه اول سالجاری ۷ هزار و ۲۵۱ نفر به پزشکی قانونی ایلام مراجعه نموده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.

دکتر مهدی علیزاده مهاجر در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار  در ایلام، افزود: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۱۷۹ نفر  به خاطر نزاع و درگیری به پزشکی قانونی ایلام مراجعه نموده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشت ۶٫۵ درصد افزایش یافته است

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام اظهار داشت: از این میزان ۶۰۷ نفر زن و ۱۵۷۲ نفر  مرد هستند که تعداد مراجعه زنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴۷ و تعداد مردان ۱۵۰۰ نفر بوده است.

دکتر علیزاده مهاجر با بیان اینکه در پزشکی قانونی کار درمانی صورت نمی‌گیرد اظهار داشت: لذا اولویت نخست برای مصدومین ناشی از تصادف یا منازعه که نیازمند اقدامات درمانی هستند، مراجعه به مراکز درمانی برای انجام اقدامات لازم است چرا که تأخیر در درمان می‌تواند جان مصدوم را به مخاطره بیاندازد.

وی ادامه داد: مراجعین نزاع ضروری است که ظاهر خون آلود نه تنها تأثیری در نظریه پزشکی قانونی ندارد بلکه معاینه دقیق زخم را نیز مشکل می کند، بنابراین به افراد آسیب دیده در نزاع و یا مصدومان تصادفات توصیه می شود در صورت لزوم پیش از مراجعه به پزشکی قانونی در مراکز درمانی حضور یابند تا اقدامات اولیه درمانی در مورد آنان صورت گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت:نظریه کارشناسی پزشکی قانونی صرفاً برای بهره‌برداری مراجع قضائی صادر می‌شود لذا اعلام مندرجات آن به ارباب‌رجوع ممنوع است.