به گفته مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش وپرورش مدرسه مجازی شعر و داستان این هفته افتتاح می شود و در این مدرسه دانش آموزان مناطق کم برخوردار می توانند از اساتید حوزه شعر و داستان بهره ببرند.

به گزارش جارچی اخبار، علی رمضانی در گفتگو با مهر در خصوص فعالیت های فرهنگی و هنری پیش رو در معاونت فرهنگی و پرورشی گفت: این هفته ان شالله مدرسه مجازی شعر و سرود رسماً افتتاح می شود و هفته بعد نیز با تفاهم نامه‌ای که با سازمان بازی سازان رایانه‌ای انجام دادیم مدرسه بازی سازان کلید می خورد. در حال حاضر نیز پرسش مهر در حال برگزاری است و از مسابقات فرهنگی و هنری نیز در سطح مدارس کلید خورده است.

وی در خصوص افتتاح مدرسه مجازی شعر و سرود بیان کرد: بزرگترین دغدغه ما این است که در حوزه شعر و داستان مخاطبان دانش آموزی و فرهنگیان را شناسایی کنیم و برای آنها برنامه ویژه داشته باشیم. واحدهای آموزشی تعطیل است اما شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و ترغیب به سمت کسب مهارت ها در حوزه شعر و داستان را می توانیم در فضای مجازی دنبال کنیم.

رمضانی ادامه داد: قرار است کلاس های حوزه شعر و داستان در سه ترم پاییز که تا دی ماه ادامه دارد، زمستان که از بهمن تا اردیبهشت ماه است و تابستان که از تیر تا شهریور است در فضای مجازی برپا شود. یک شورای سیاستگذاری در این مدرسه مجازی وجود دارد و یک شورا هم در وزارتخانه. بر اساس نیاز مدرسه کارها پیش می رود. هر کلاس مجاز۱۵ تا ۳۰ نفر عضو دارد و مدت زمان کلاس ها نیز ۴۵ دقیقه است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اساتید مطرحی در حوزه شعر و داستان در برپایی این کارگاه ها ما را همراهی می کنند به طور مثال در زمینه شعر اسماعیل امینی و در زمینه داستان عموزاده خلیلی حضور دارند.

وی گفت: یکی از سیاست های جدی ما این است که بتوانیم ارتباط دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار را با اساتید ‏به نام و کشوری برقرار کنیم.

رمضانی درباره نحوه عضویت در این مدرسه نیز بیان کرد: همه دانش آموزان و معلمان می توانند عضو این مدرسه شوند اما شورای سیاست گذاری مدرسه اعضا را درجه بندی می کند و بچه ها بر اساس میزان مهارتی که دارند در کلاس ها شرکت می کنند. دبیرخانه این مدرسه نیز در استان هرمزگان است.