مدیر کل اقتصاد ودارایی یزد با اشاره به انتخاب روش غیر مستقیم جهت اختصاص سود سهام عدالت گفت: این افراد بایستی برای اختصاص سود سهام عدالت احراز هویت خود و ثبت نام در سجام را انجام دهند.

به گزاذش جازچی اخبار «علی نمازی» امروز چهارشنبه ۱۲ آذرماه در نشست  برخط  با خبرنگاران که از طریق سامانه برخط خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: ۶۲۰ هزار نفر در استان یزد دارای سهام عدالت هستند که در طرح آزادسازی، ۳۰ درصد مشمولان روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند و مدیریت سهام عدالت ۷۰ درصد بقیه با اعتماد به دولت یا به دلیل مراجعه نکردن به سامانه سجام به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان محول شده است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان یزد خاطرنشان کرد: ۲ دهک پایین تحت پوشش دستگاه های حمایتی با ۵۰ درصد تخفیف ارائه شده که پرداخت آن بر اساس سود آن  بوده و از سال ۹۵ نیز این سود صورت گرفته است.

وی افزود: بر این اساس به خانواده ها تا سقف ۵ نفر سهام عدالت تقسیم می گرفت و حدود ۵۰ میلیون نفر در کشور مشمول شدند که در استان یزد به ۶۲۰ هزار نفر رسیده است.

نمازی ادامه داد: پس از اردیبهشت ماه مشمولان توانستند روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کنند و بر این اساس سهام آنها امکان بهره برداری پیدا کردند.

وی با اشاره به شکل گیری شرکت سرمایه گذاری در استان یزد و ضرورت تشکیل مجمع این شرکت، افزود: باید بیش از ۵۰ درصد از دارندگان سهام غیرمستقیم به سامانه سجام مراجعه کنند تا بتوانیم مجمع این شرکت سرمایه گذاری را برگزار کنیم.

نمازی تاکید کرد: سهامداران سهام عدالت برای برخورداری از منافع آزادسازی سهام عدالت باید به سرعت در سامانه سجام ثبت نام کنند و اگر به موقع ثبت نام نکنند، مقصد سود سهام آنها مشخص نخواهد بود و سودی به آنها تعلق نخواهد گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد اظهار داشت: ثبت نام در سامانه سجام کاملاً غیرحضوری است و دارندگان سهام غیرمستقیم می‌توانند به صورت اینترنتی اقدام به ثبت نام و دریافت کد بورسی کنند

نمازی گفت: ما برای این که سهامداران بتوانند از منافع این شرکت سرمایه گذاری استفاده کنند باید در این مرحله وارد سامانه سجام شده و احراز هویت شوند و کد بورسی را دریافت کنند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق شماره تلفن پویای ۱۵۶۹ سازمان بورس اقدام کنند.