رییس دانشگاه پیام نور کاشان گفت: این مرکز در زمینه آموزشهای آزاد رتبه اول استانی و رتبه سوم دانشگاه‌های کشوری را کسب کرده است.

به گزارش جارچی اخبار از کاشان، دکتر محمد حمیدی ریاست دانشگاه پیام نور کاشان در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه پیام نور کاشان امسال رتبه دوم جذب دانشجو را در استان اصفهان داشته و
در زمینه آموزشهای آزاد رتبه اول استانی و رتبه سوم دانشگاه‌های کشوری را کسب کرده است.

رییس دانشگاه پیام نور کاشان افزود: این دانشگاه با سابقه ۴۰ ساله در کشور رسالت خود را بر مبنای آموزش از راه دور و مجازی از سال‌های متمادی دنبال کرده است.

وی با اشاره به تاسیس سرای نوآوری در دانشگاه پیام نور کاشان گفت: سرای نو آوری دانشگاه با آموزش مهارتهای جدید کسب و کار و استارت آپ ها ایجاد کار آفرینی می کند.

دکتر حمیدی با اشاره به اینکه این دانشگاه مبنا را بر‌شرایط افرادی که میخواهند کسب علم کنند ولی امکان حضور در مرکز را ندارند شرایط کسب علم برای افراد جویای علم در هر مکانی فراهم می کند و این در حالی است که هر دانشگاه بر حسب رسالت خود باید شرایط را برای فراگیری علم دانشجویان فراهم کند.

وی تصریح کرد:در حال حاضر اشتغال آفرینی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور بدین صورت است که ۹ هزار نفر اداری و ۵ هزار نفر هئیت علمی را فراهم کرده است.

حمیدی عنوان کرد: از سال ۱۳۷۹ این واحد دانشگاه در کاشان تاسیس شده و به عنوان یک مرکز آموزشی ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجوی فعال در رشته های کارشناسی و ارشد دارد، ۳۵ کارمند در کاشان و ۶ هییت علمی که برحسب نیاز سنجی منطقه رشته های درسی را آموزش دارد و بیش از ۹۵ درصد دانشجو ها بومی هستند.

ریاست دانشگاه پیام نور کاشان افزود: در رشته های علوم انسانی رشته حقوق بیشترین اقبال را در این دانشگاه دارد که درصد زیادی از وکلای شهرستان فارغ التحصیلان دانشگاه ما هستند،در رده های بعد روانشناسی، علوم تربیتی، حسابداری، مدیریت و مهندسی های صنایع و کامپیوتر، ادبیات انگلیسی همچنین رشته های نهج البلاغه، علوم و قرآن و حدیث، تاریخ تمدن و تشیع در تحصیلات تکمیلی مهارت پروری می کنیم.

وی ساختمان این دانشگاه را با ۱۶ کلاس آموزشی ۴ آتلیه برای رشته های مهندسی معماری، آزمایشگاه مکانیک، کتابخانه با ۲۰ هزار جلد کتاب به زیر بنای ۴۵۰۰ متر معرفی کرد و گفت: این دانشگاه دارای ۴ تشکل بسیج دانشجویی ۱۱ انجمن علمی و دارای ۶۰ دانشجو از خانواده های شاهد و ایثارگر هست.

دکتر حمیدی با بیان اینکه در عین مرکز حمایت‌های لازم از دانشجو در کسب علم صورت می‌گیرد تصریح کرد: تخصیص وام و تسهیلات دانشجویی به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از صندوق رفاه برای دانشجو و همچنین تسهیلات ویژه کار آفرینی برای مقاطع کارشناسی و ارشد از جمله کمکهای حمایتی این دانشگاه است.

وی ارتباط با صنعت این دانشگاه را ویژه اعلام کرد و گفت: تیم‌های بسیاری برای اولین بار از این دانشگاه به صنعت ورود پیدا کرده و تحقیقات در این زمینه را شروع کرده ایم که آرامش روانی واحدها ی صنعتی را بدنبال داشته است.

دکتر حمیدی همچنان ارائه خدمات مشاوره در زمینه های حقوقی و مذهبی و شغل در این مرکز که برای دانشجو رایگان و برای عموم هم آزاد است.