سرپرست اداره کل گمرک جلفا اعلام کرد: ارزش کالاهای صادر شده از گمرک جلفا در مدت سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش جارچی اخبار، محمد خلیلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال ۱۰۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۹ میلیون دلار از این گمرک به مقصد کشور های ارمنستان، آذربایجان، اوراسیا، عراق صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۳ درصد و از لحاظ ارزش ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی عمده اقلام صادراتی از گمرک جلفا را شامل سبزی، مواد غذایی مواد پتروشیمی، فراورده های نفتی و مصنوعات پلاستکی، عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی و بروز اختلافات مرزی بین آذربایجان و ارمنستان این میزان افزایش در نوع خود بی نظیر است.

خلیلی، میزان درآمد عمومی اداره کل گمرک جلفا در مدت سپری شده از امسال را ۱۹۵ میلیارد تومان ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره گمرک جلفا در خصوص کالای قاچاق کشف شده در این گمرک هم گفت: امسال تاکنون تعداد ۲۹ فقره پرونده قضایی کالای قاچاق به ارزش ۸۹ میلیارد تومان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پرونده ۳۱۴ درصد و از نظر ارزش ۸۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: میزان واردات در این مدت از اداره کل گمرک جلفا بیش از ۱۴۵ هزار تن به ارزش ۳۰۵ میلیون و ۲۶۴ هزار دلار بوده است.