عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: دولت نباید پس از تصویب کامل یک قانون درباره ایرادات آن اظهارنظر کند و در مورد قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها موجب ایجاد چندصدایی در کشور شود.

به گزارش جارچی اخبار، عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با  خانه ملت با اشاره به بیانیه دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی درباره مصوبه اخیر مجلس بعد از تصویب قانون “اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم” گفت: دولت در مجلس نماینده دارد و می‌تواند پیش از تصویب طرح ها و لوایح درباره آن اظهارنظر کند که این اختیار تا پیش از تصویب یک قانون است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بعد از تصویب یک قانون، کسی حق ندارد نسبت به آن اظهار نظر کند و اگر نظری وجود دارد صرفا باید در قالب لایحه قانونی به مجلس ارائه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس متعلق به دولت نیست، عنوان کرد: ممکن است یک روز مجلس به نظر دولت رأی دهد و روز دیگر مصوبه ای خلاف نظر دولت داشته باشد که در هر دو صورت دولت طبق قانون اساسی، دولت باید قوانین را اجرا کند.

مصری ادامه داد: دولت باید این موضوع را مد نظر داشته باشد که مجلس درباره قانون “اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم”، برای مستنکفین از اجرای آن، مجازات حبس از ۲ تا ۲۰ سال تعیین کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای تعامل دولت و مجلس اظهار داشت: این تعامل به معنای اجرای مصوبات مجلس از سوی دولت به عنوان قوه مجریه است.

وی افزود: رکن دیگر قانون اساسی، شورای عالی امنیت ملی است که مصوبات آنها به تأیید رهبری می رسد که این شورا نیز قانون اخیر را مغایر امنیت ملی ندانسته است.

مصری اضافه کرد: ۲۰ سال مذاکره بی فایده در حوزه برجام انجام شد و ما به همه تعهدات خود عمل کردیم و پروتکل الحاقی را نیز که به لحاظ آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ الزامی برای اجرای آن وجود ندارد، داوطلبانه پذیرفتیم اما اکنون برای خروج از این پروتکل باید جواب پس بدهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مشخص نیست چه افرادی از تصویب این قانون خسارت می بینند که با آن مخالفت می کنند، خاطرنشان کرد: مجلس خانه ملت بوده و حقوق ملت را پیگیری می کند لذا دولت به جای ایجاد چندصدایی که گرا دادن به دشمن است، مصوبات مجلس را اجرا کند.