سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: با راه اندازی مجدد ۹۹۱ واحد صنعتی برای ۱۷ هزار و ۹۰ نفر اشتغالزایی یا تثبیت شغل شده است.

به گزارش جارچی اخبار، اصغر مصاحب در گفتگو با خبرنگاران با بیان هم اکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بیش از ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند اظهار داشت: حدود ۹۲۰۰ مورد از  این تعداد غیرفعال و راکد می‌باشند، از این رو در سال ۱۳۹۹، در مرحله نخست احیاء ۱۵۰۰ واحد صنعتی و در بازنگری برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه اندازی مجدد ۲۰۰۰ واحد در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با بازگشت ۹۹۱ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، ۶۶ درصد از برنامه تدوین شده برای احیاء صنایع کوچک و متوسط در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شده است.

مصاحب ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی احیاء ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیاء شده بیش از ۶۳ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

وی تصریح کرد: رشته صنایع شیمیایی با ۲۴۷ واحد، فلزی با ۲۳۴ واحد و غذایی با ۲۱۲ واحد، به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدداً راه اندازی شده، به‌طور متوسط ۱۸ نفر است و سرمایه گذاری انجام شده برای احیاء این واحدها بیش از ۳ هزار و ۳۵ میلیارد تومان بوده است.

مصاحب تصریح کرد: راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه‌ گذار جدید، تأمین مالی، اخذ شریک سرمایه گذار، تأمین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکاء و …، انجام شده است.

وی یادآور شد: تجربه سال‌های گذشته در راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال نشان می‌دهد که در شش ماهه دوم سال، عملکرد بهتری در این حوزه اتفاق می‌افتد و امیدواریم این روند در سال ۱۳۹۹ نیز با تمهیدات اتخاذ شده و همکاری دستگاه‌های مرتبط بیش از پیش محقق شود.

گفتنی است که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۱ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۷ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۷ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۸۷ هزار و ۸۶۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۴۱۳ واحد صنعتی و سه هزار و ۵۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۵۵۷ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.