شهروندان تبریزی بر اساس لایحه تعرفه عوارض محلی شهرداری برای سال آینده، به منظور ایجاد فضای سبز در پشت بام ها تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش جارچی اخبار، شهردار تبریز روز یکشنبه در جلسه مجازی شورای اسلامی شهر تبریز که اختصاص به تقدیم لایحه تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۰ داشت، افزود: این لایحه بندهای مختلفی برای توسعه فضای سبز کلانشهر تبریز دارد که ارایه تسهیلات خوب برای بام سبز ساختمان ها از جمله این بندها است تا در پشت بام ها محیط های سبز ایجاد شود.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه امسال شفاف سازی مفاد تعرفه و رعایت معیارهای وزارت کشور و منطبق سازی هزینه های شهری با عوارض دیده شده است، اظهار داشت: در این زمینه برخی امتیازات برای توانمندسازی بافت فرسوده و ناکارآمد در نظر گرفته شده تا نوسازی بافت ناکارآمد سریع تر پیش رود.

وی ادامه داد: در این تعرفه حسابرسی ها به صورت سیستمی خواهد بود و سلامت اداری و شفاف سازی ارتقا خواهد یافت که در کنار این مساله، تسهیلات مناسبی نیز برای هویت بخشی بافت تاریخی و احیای خانه های تاریخی در نظر گرفته شده است.

شهین باهر با بیان اینکه شرایط ویژه برای سرمایه گذاری در بافت های خاص و مزیت های خوبی برای رونق ساخت و ساز در لایحه فوق در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد با تعرفه‌ منطقی بتوان رضایت مردم را در هزینه و ارائه خدمات جلب کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، گفت: کمیسیون های مختلف شورای شهر تعرفه عوارض را بررسی می کنند، چرا که مبنای درآمد شهرداری برای سال آینده تعرفه عوارض محلی است.

شهرام دبیری اظهار داشت: در زمینه رعایت عدالت کمیسیون های تخصصی توجه ویژه ای باید داشته باشند که افراد مستضعف بتوانند از امکانات استفاده کنند.

وی خواستار بهره مندی از نظرات تشکل های مردم نهاد در بررسی عوارض محلی سال آینده شهرداری تبریز شد.

دبیری روز ۱۰ دی ماه را آخرین فرصت کمیسیون ها برای اعلام نظرات خود پیرامون لایحه عوارض محلی سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.