مدیرکل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی از پرداخت هدیه ازدواج برای همه بیمه شدگان اجباری در قالب طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، جعفر سمساری با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰ توسط سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: با اجرای این طرح ارائه ۳۰ خدمت حضوری در شعب تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری صورت می گیرد.

وی کاهش سالانه ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه حضوری به تامین اجتماعی را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: پرداخت هدیه ازدواج بدون درخواست و مراجعه برای همه بیمه شدگان اجباری دارای ۷۲۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه در پنج سال منتهی به تاریخ ثبت رسمی اولین عقد دائم یکی از خدماتی است که در قالب این طرح ارائه می شود.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در خصوص روش بهره مندی متقاضیان از این هدیه خاطر نشان کرد: در این خدمت غیر حضوری اطلاعات ازدواج متقاضیان به صورت آنلاین و برخط از سازمان ثبت احوال دریافت و شرایط و نحوه پرداخت هوشمند کمک هزینه به شماره حساب بیمه شده به صورت سیستمی احراز و در نهایت پیامک تبریک و  اعلام واریز کمک هزینه ازدواج (هدیه) به بیمه شده ارسال می شود.

سمساری تاکید کرد: استفاده از خدمات دیجیتال و غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی از طریق ثبت شماره همراه و حساب بانکی بیمه شده با مراجعه به آدرس http://eservices.tamin.ir به سهولت امکان پذیر بوده و   مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان نیز با شماره گویای ۱۴۲۰ بصورت شبانه روزی پاسخگوی سئوالات بیمه شدگان است.