مدیر خدمات عمومی و امور رفاهی فولاد مبارکه گفت: با تمهیدات اندیشیده‌شده در مجموعۀ ترابری شرکت فولاد مبارکه و اجـرای دقیـــق و مؤثر دستورالعمل‌های مرتبط، تصادف منجر به جرح در پنج سال گذشته گزارش نشده است.
به گزارش جارچی اخبار؛ صادق فرخی با تأکید بر اینکه با آموزش مستمر رانندگان و همکاری فرماندهی پلیس‌راه استان ، شاهد افزایش ضریب ایمنی سرویس‌دهی ایاب و ذهاب کارکنان در این مجموعۀ معظم بوده‌ایم افزود: در مقایسه با حجم قابل‌توجه سرویس‌دهی، نتایج بسیار مطلوبی در زمینۀ ایاب و ذهاب کارکنان پرشمار شرکت فولاد مبارکه و افزایش ضریب ایمنی حاصل شده و خوشبختانه ترابری این شرکت از سال ۹۴ تاکنون هیچ تصادف جرحی نداشته و با بهره‌مندی از سیستم ایمنی فنی و بازرسی فنی قوی و سخت‌گیرانه‌، میزان حوادث و اتفاقات به حداقل ممکن رسیده است.

وی به فعالیت ۶۰۰ دستگاه خودروی سنگین و ۴۰۰ خودروی سبک برای انجام امور حمل‌ونقل در فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: نظام ایمنی و بازرسی فنی شرکت متشکل از رانندگان قدیمی و افسران بازنشستۀ نیروی انتظامی، به‌صورت روتین به ارزیابی مسائل فنی مرتبط به امور حمل‌ونقل می‌پردازند.

فرخی افزود: در کنار مسائل ایمنی، مباحث آموزشی نیز به‌صورت جدی پیگیری می‌شود، به‌طوری‌که از اساتید دانشگاهی و مسئولین راهداری برای آموزش رانندگان و افراد مرتبط استفاده می‌کنیم و به تحلیل حوادث برون‌سازمانی نیز می‌پردازیم.

مدیر خدمات عمومی و امور رفاهی فولاد مبارکه عدم رعایت مقررات ایمنی را خط قرمز این مدیریت دانست و گفت: ایمنی و سلامت کارکنان و تردد باکیفیت، ایمن و به‌موقع به خط تولید و برگشت به آغوش خانواده برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: در سرویس‌دهی توجه به شرایط کیفی و کمّی برای ما اهمیت داشته و بیش از استانداردهای موجود به همکاران سرویس ارائه می‌کنیم. برای نمونه برای ایجاد شرایط بهینۀ خدمت‌رسانی به همکاران، در هفته‌های اخیر، یک دستگاه اتوبوس مدل سال ۹۸ متعلق به یکی از برندهای معروف کشور به‌دلیل عدم رعایت مقررات ایمنی توسط راننده و مالک از سیستم ناوگان فولاد مبارکه حذف شد.

فرخی در پایان افزایش کنترل‌ها،بازرسی درون و برون‌سازمانی، کنترل رفتار رانندگان در جاده‌ها، افزایش کادر اداری و ارتباط خوب و سازنده با پلیس راهور را از دیگر اقدامات این مدیریت در دست‌یابی به سیستم بهینۀ حمل‌ونقل عمومی کارکنان عنوان کرد.