درنود و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان بر افزایش مهلت قانونی ارایه اسناد حمل حواله های ارزی در شرایط کنونی تاکید شد.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان استاندار اصفهان در این جلسه ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید فخری زاده گفت: در شرایط حساس کشور، جنایات استکبار جهانی به دست رژیم متخاصم صهیونیستی که شهادت این شهید بزرگوار از مصادیق آن است؛ تاکیدی بر ضرورت همدلی، همزبانی و هماهنگی بیشتر بین آحاد ملت و مسئولین کشور می باشد.
عباس رضایی، وفاق، توجه به توسعه و حل و فصل مسایل و مشکلات مردم را مهم ترین وظیفه مسئولین استان در برهه کنونی دانست. وی در ادامه با اشاره به سیر نزولی ابتلا به ویروس کرونا در دو هفته اخیر،سیر نزولی کنونی را شکننده دانست و تاکید کرد در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ممکن است به وضعیت قرمز برگردیم .
وی تصریح نمود: لازم است  صاحبان کسب و کار و واحدهای صنعتی، مبارزه با کرونا را سرلوحه امور خود قرار داده و بر این مهم توجه نمایند.
رضایی در ادامه از سفر قریب الوقوع وزیر صنعت، معدن و تجارت به اصفهان خبر داد و خواستار احصاء مشکلات فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی برای استفاده وافر از این سفر شد.
در ابتدای این جلسه نیز رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری با هیات دولت همت، شجاعت، اهتمام جدی و پیگیری مداوم را در شرایط کنونی کشور گره گشا دانست.
مسعود گلشیرازی، مداومت استاندار در موضوع  آب را گام مهمی در راستای رفع مشکلات استان دانست.
وی افتتاح مجتمع قضایی امور اقتصادی و دادگاههای تجاری و هیئت های حل اختلاف صلحی را اتفاق فرخنده ای برای صاحبان کسب و کار استان دانست.
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در ادامه برگزاری اجلاس ایران  و قطر در اصفهان را اولین اجلاس مهم اقتصادی کشور در ماههای اخیر نام برد و گفت: امید است با سرمایه گذاری خارجی در شرق اصفهان، اتفاق مهمی در حوزه نمایشگاهی کشور رقم بخورد.
وی  اعطای هشت هزار وام قرض الحسنه سه ساله به کادر درمان درگیر کرونا را اقدام مهم دیگری در استان بیان نمود.
گلشیرازی با اشاره به بررسی بودجه در مجلس گفت: امید است با تلاش نمایندگان مجلس بتوان از این فرصت به نحو مطلوب بهره مند شد.
رئیس اتاق اصفهان همچنین دستورالعمل ابلاغی در حوزه ارزی را از یکسو امید بخش و از سوی دیگر موجب نگرانی صاحبان کسب و کار دانست و افزود: کسر زمان ترخیص از ۸ ماهه متداول به ۲ ماه در این دستور العمل مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی بوجود می آورد که لازم است اقدام ویژه ای در این حوزه صورت گیرد.
تمدید مهلت قانون تسهیل تسویه بدهکاران بانکی تا پایان سال
همچنین مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از کادر درمان، استانداری و دستگاه های ذیربط در مقابله با کرونا بر ضرورت انتشار مبانی نظری مطالعات علمی تاثیر تعطیلی ها بر کاهش آمار ویروس کرونا و اقناع مردم و مسئولین در این حوزه تاکید کرد.
وی همچنین بر همراهی با اصناف و واحدهای تولیدی در زمان تعطیلی ها تاکید و تصریح نمود: وحدت عملکرد دستگاه های اجرایی در همکاری با اصناف بسیار مهم می باشد.
این نماینده مجلس از تمدید مهلت قانون تسهیل تسویه بدهکاران بانکی تا پایان سال خبر داد و خواستار اطلاع رسانی این ابلاغیه به فعالان اقتصادی شد.
محمود تولایی، رئیس اتاق بازرگانی کاشان نیز خواستار افزایش مهلت قانونی ارایه اسناد حمل حواله های ارزی در شرایط کنونی شد.