در دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان و دکتر مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی تاکید شد.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان ، سید مصطفی علوی، در این نشست گزارش مبسوطی از وضعیت گازرسانی به بخش های مختلف خانگی، عمومی و صنعتی ارائه نمود و گفت: مصرف گاز در بخش های مختلف نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار بالا رفته و این روند مصرف منجر به اعمال محدودیت در مصرف صنایع عمده خواهد شد.
مهندس علوی، تصریح کرد: برای بهره مندی تمامی بخش های استان از این نعمت خدادادی باید مشترکین الگوی مصرف را رعایت نمایند و گاز را در حد نیاز و به صورت بهینه مصرف نمایند.
وی، با اشاره به میزان مصرف گاز در سطح استان که به طور متوسط سالانه حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب است، افزود: میزان مصرف بخش خانگی در زمستان افزایش بیشتری خواهد داشت.
مهندس علوی، با بیان اینکه در حال حاضر تمامی شهرها و ۱۰۶۰ روستا معادل ۹۹.۵ درصد جمعیت استان از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: ۷۰ درصد مصارف گاز در استان اصفهان در واحدهای صنعتی_تولیدی ونیروگاهی، ۲۰ درصد در بخش خانگی، حدود ۵ درصد در بخش سی ان جی و بقیه در بخش های تجاری مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به گازرسانی به روش سی ان جی به چهار شهر شرقی استان، گفت: گازرسانی به این روش به دلیل حمل گاز فشرده از طریق تانکرهای مخصوص، مشکلات و مشقات زیادی را در پی داشته است اما شرکت گاز در راستای مسئولیت اجتماعی و برخورداری یکسان مردم از نعمت گاز طبیعی عملیات گازرسانی به این مناطق را اجرایی نمود لذا از مردم انتظار داریم برای پیشگیری از افت فشار گاز و مشکلات مرتبط در مصرف گاز دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.
مهندس علوی، گفت: مسئولانی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، نقش مهمی در فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی دارند.
در ادامه دکتر مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات موثر شرکت گاز استان و اعلام رضایت از فعالیت های انجام شده در سطح استان، گفت: شرکت گاز یکی از دستگاه های اجرایی استان که رضایتمندی مردم از خدمات آن بسیار بالاست است .
وی بیان داشت: بحمدلله با همدلی و وفاقی که بین نمایندگان استان با هدف تمرکز بر حل مشکلات مردم و دستگاه های اجرایی استان وجود دارد با برگزاری جلسات مشترک تخصصی، مشکلات پیگیری و مرتفع خواهد شد.