مراسم افتتاحیه جشنواره مجازی اوج هنر ویژه کنگره چهار هزار شهید استان یزد با حضور رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و تعدادی از مسئولان استانی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، مسئول بسیج هنرمندان یزد در این مراسم گفت: از تمام هنرمندان استان یزد دعوت می کنیم در جشنواره اوج هنر ویژه کنگره ۴ هزار شهید استان یزد شرکت کنند.در این راستا تلاش شده همه رشته ها درگیر شده و تولیداتی در این زمینه داشته باشند.

 

علی محمد  اظهار کرد: انشاالله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد برگزاری یک رویداد مجازی پربار باشیم. امیدوارم کاری که انجام می‌دهیم مرضی رضای حق و شهدا بخصوص شهید ترور شهید فخری زاده باشد.

 

رضا پورشمس فرمانده سپاه الغدیر یزد در این مراسم گفت: امسال به واسطه برگزارش جشنواره امیدواریم اوج تجلی هنر قدسی را با تلاش هنرمندان متعهد استان یزد را شاهد باشیم.

 

وی افزود: رویداد مهم برگزاری کنگره ۴ هزار شهید استان یزد در سال جاری برگزار می شود که امیدواریم شاهد برگزاری هرچه بهتر این کنگره باشیم.

 

فرمانده سپاه الغدیر یزد بیان کرد: برنامه پیشنهادی استان یزد برای برگزاری کنگره ۴ هزار شهید به  قدری ارزشمند بود که سردار سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین به سایر فرماندهان سپاه استانی توصیه کردند جهت کسب تجربه و تغییر شیوه کنگره چه در شرایط کرونایی و چه در شرایط عادی از تجربه یزد به عنوان یک تجربه فاخر استفاده کنند. این نشان دهنده فکر و اندیشه یزدی هاست.

 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: امیدواریم که این کنگره یک حرکت جدید و رو به جلوی فرهنگی، اقتصادی و هنری باشد.

 

مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم گفت: استان یزد امروز وجهه جهانی شدن را دارد. یکی از وجوه شهر جهانی دفاع مقدس است که در آن برهه استعدادهای جامعه خود را نشان می دهد. فرهنگ جوامع از جمله یزد نیز در خلال دفاع مقدس ظهور و بروز خوبی پیدا کرد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: باید تولیدات هنرمندان ما در کنگره شهدای امسال یک گفتمان و یک ادبیات ماندگار ایجاد کند. تمام برنامه های ما باید با این رویکرد گفتمان‌سازی تعریف شود.

 

جوادیان زاده گفت: با توجه به اینکه امسال در شرایط کرونایی قرار داریم برنامه ها باید ویژگی خلاقیت را نیز داشته باشد. همچنین در حوزه‌های مختلف از جمله هنرهای جدید نیز ورود کرده ایم. زیرا همانطور که می دانید استان یزد از سال ۹۷ به عنوان پایتخت هنرهای جدید کشور شناخته شد.

 

وی اظهار کرد: در بحث خوشنویسی که هنر اول جهان اسلام است جشنواره خوشنویسی آثار شهید پاک نژاد را خواهیم داشت. همچنین چندین اثر در حوزه های سرود و فیلم کوتاه نیز تدارک دیده شده است. در پایان نیز ویژه‌نامه ای دو جلدی از مقالات، آثار و دلنوشته های این کنگره به طبع خواهد رسید و انشالله ماندگار خواهد شد.

 

در پایان این مراسم استودیو گلبانگ سازمان بسیج هنرمندان نیز افتتاح شد.