شهردار یزد با اشاره به ورود شهرها به بحث مناسب سازی گفت: در همین راستا یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس‌پذیر انتخاب شده است.

 

به گزارش خبرنگار جارچی اخباراز یزد ، جمال الدین عزیزی در نشست خبری آنلاین ستاد مناسب سازی شهری که به میزبانی بهزیستی یزد برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت شهری وظیفه دارد محیطی امن و راحت برای حضور همه شهروندان، گردشگران و معلولان فراهم کند.

 

وی افزود: در این راستا اقدامات بسیاری با برندسازی و انجام برنامه های تخصصی اجرا شده و انتخاب یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر نیز در همین راستا انجام شده است.

 

عزیزی با اشاره به اینکه شهر جهانی یزد، القاب و عناوینی همچون شهر یاد گیرنده، شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار معلول و … را نیز کسب کرده است، عنوان کرد: شهرداری ریل گذاری خود را برای تحقق این شرایط در شهر جهانی انجام داده است.

 

شهردار یزد بیان کرد: شهر دسترس‌پذیر یکی از اهداف شورای شهر و شهرداری یزد بوده و اکنون این موضوع کاملاً نهادینه شده و به عنوان یکی از وظایف شهرداری شناخته می شود و خود را موظف به دسترس پذیر کردن شهر برای همه افراد اعم از معلولان، سالمندان، کودکان، زنان باردار و … می‌داند.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر طرح هفت خوان در راستای تحقق شهر دسترس‌پذیر در حال اجراست و تلاش ما این است که همه افرادی که به نوعی نقص عضو یا شرایط خاص دارند را زیر پوشش قرار دهیم و رفت و آمد آنها در سطح شهر را تسهیل کنیم.

 

عزیزی ادامه داد: معتقدیم نظام خلقت به شکلی است که ممکن است همه افراد در دوره های مختلف زندگی، محدودیت‌های در تردد داشته باشند بنابراین باید شهرها را از معلولیت خارج کنیم و در واقع شهر باید خود را به شکلی آماده کند که همه بتوانند از معابر آن استفاده کنند.