دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی یکی از محورهای مهم فعالیتی این نهاد کارگری را در شرایط سخت اقتصادی کنونی تلاش برای بهره مندی کارگران و بازنشستگان از شرایط مناسب خرید و تأمین نیازهای اساسی عنوان کرد.

کریم صادق زاده تبریزی که به همراه جمعی از اعضای هیأت اجرایی از مرکز خرید اقساطی بهاران بازدید می کرد طی سخنانی با اشاره به مشکلات اقتصادی کنونی به ویژه برای کارگران و بازنشستگان اظهار داشت: خانه کارگر تبریز از مدت ها قبل با راه اندازی تعاونی مصرف صنوف و بهره مندی از امکانات اتحادیه امکان و عقد قرارداد با چندین  مراکز فروش بویژه  شرکت ها  و کارخانجات  در این راستا  گام برداشته و با فراهم آوردن فروش اقساطی با کسر از حقوق از سوی تأمین اجتماعی برای بازنشستگان و با عقد با کارفرمایان برای کسر از حقوق کارگران برای فروش اقساطی گام برداشته ضمن آنکه کالاهای عرضه شده در این تعاونی با تخفیف ویژه عرضه می شود.

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز با اشاره به وجود بیش از ۱۱۸ هزار کارگر بازنشسته و نیز بیش از ۱۷۵ هزار کارگر شاغل  عضو خانه کارگر و کانون افزود: با توجه به تعداد کارگر و بازنشسته، خانه کارگر درصدد گسترش دامنه بهره مندی این قشر از مراکز خرید تبریز به ویژه مراکزی که کالای ایرانی با کیفیت عرضه می کنند، می باشد و فعالیت ها را در این زمینه آغاز کرده است.

صادق زاده خرید خدمت در این زمینه را یکی از اولویت ها خواند و گفت: بسیاری از کارگران شاغل کارگاه های کوچک و زیر ۱۰۰ نفر بامشکلاتی در این زمینه مواجه هستند و خانه کارگر به موضوع توجه جدی دارد.

مدیر مرکز خرید بهاران  نیز در این بازدید ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با کارگران عضو خانه کارگر تبریز اظهار داشت: این مرکز با تنوع کالایی بالا و عرضه بیش از ۲ هزار کالا با عقد قرارداد با یکی از بانک ها اقدام به فروش اقساطی می نماید.

بهزاد میرزاصالح مدیر مرکز خرید بهاران با اشاره به اینکه کالاهای این مرکز در بخش های مختلف عرضه شده و دامنه تنوع آن در حال گسترش است خاطرنشان کرد: این مرکز خرید کالا با عقد قرار داد با هلدینگ بزرگ تجاری و یا کارخانجات بزرگ کالاها را با نرخ مناسب عرضه می کند که در فروش اقساطی شرایط سهلی برای خرید فراهم شده و همچنین سود بر اساس مبلغ اعلامی هلدینگ فروش کالای مربوطه تعیین می شود که قطعا متناسب با نیاز اقشار مختلف جامعه است.

در پایان این بازدید مقرر شد شرایط و نحوه بهره مندی اعضای خانه کارگر از مزایای خرید این فروشگاه طی درخواستی اعلام و خانه کارگر و کانون بازنشستگان زمینه عقد قرارداد را فراهم نمایند.

شایان ذکر است مرکز خرید اقساطی بهاران در جاده تبریز آذرشهر بعد از نیروگاه و حوله هنر  نبش خیابان ماندگار قرار دارد.