رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این استان با توجه به کاهش تعداد بستری ها که یکی از شاخص های رنگبندی کرونایی است از وضعیت قرمز خارج شد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از ایلام دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: از مجموع ۱۱ شهرستان این استان شهرستان های هلیلان، سیروان، بدره و دهلران در وضعیت زرد و شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، دره شهر، آبدانان و چرداول در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، یادآور شد: خارج شدن استان از وضعیت قرمز به منزله پایان کرونا و کنار گذاشتن پروتکل ها و فاصله اجتماعی نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن زمستان و کاهش بیشتر دمای هوا، مردم باید توجه بیشتری به سلامت خود داشته باشند و در رعایت دستور العمل ها دقت کنند چرا که فاصله وضعیت های کرونا بسیار کم و با کوچکترین عدم رعایت به حالت قرمز بازمی گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ۲۴ گذشته ۲۸ مورد ابتلا به کرونا در استان ثبت شد و تعداد مبتلایان به ۲۳ هزار و ۲۸۸ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: از ۱۴ بستری جدید ۶ مورد مربوط به ایلام، سه مورد مربوط به دره شهر، یک مورد دهلران، یک مورد چرداول، یک مورد ایوان، یک مورد مهران و یک مورد نیز مربوط به ملکشاهی است.

دکتر کریمیان با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم سبب کاهش ابتلا به کرونا شده است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شده و تعداد فوتی ها تاکنون به ۶۲۷ نفر افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند و هم اکنون تعداد بستری های موجود ۱۰۰ نفر است.

به گفته دکتر کریمیان، تاکنون ۲۱ هزار و ۸۷۲ مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته اند.