۸۰ میلیارد تومان طرح خدماتی و عمرانی در بیستمین برنامه ” هر یکشنبه، یک افتتاح” امروز به صورت غیرحضوری در منطقه ۷ شهرداری اصفهان آغاز، افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی اصغر شاطوری، مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان در افتتاحیه پروژه های خدماتی – عمرانی منطقه هفت شهر اصفهان که به صورت غیرحضوری و در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: منطقه هفت از تفکیک منطقه سه در سال ۵۹ به دو منطقه سه و هفت تشکیل شد، ساختمان اولیه شهرداری منطقه هفت را در کنار باقوشخانه داشتیم و سال ۸۷ به دلیل تراکم جمعیت و گستردگی منطقه به ۱۴ و ۷ تقسیم شد.
وی با اشاره به اینکه خیابان های بعثت، گلستان، اتوبان چمران، شهدا، کاوه، پل شریعتی و جاده گاز محدوده منطقه هفت است، تصریح کرد: منطقه هفت دارای ۱۲ محله شامل؛ کوی میلاد، رحیم آباد، برازنده، اشراق، فروردین، شاهد، مولوی و پوریای ولی است.
مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان افزود: مساحت منطقه ۲۸۰۰ هکتار است که ۱۳۵۷ هکتار آن مساحت قانونی منطقه هفت است که در این محدده خدمات ارائه می شود و بیش از ۵۰۰ هکتار حریم داریم که فقط باید آن را حفظ کنیم و درآمدی برای منطقه ندارد.
*آب شور؛ معضل اصلی فضای سبز منطقه ۷
وی با بیان اینکه مساحت بافت فرسوده منطقه ۱۶۴ هکتار است، گفت: ۲۸۳ هکتار مساحت فضای سبز منطقه است که سرانه هر ساکن این منطقه ۱۵ مترمربع است. همچنین مساحت معابر دو هزار کیلومتر است.
شاطوری ادامه داد: براساس نظرسنجی و نیازسنجی و برای رعایت اصول کار با اطلاعات میدانی در منطقه و برداشت و مطالعاتی که معاونت پژوهش هر سال انجام می دهد، بیانیه مشکلات و اقدامات کلان منطقه هفت با همکاری همکاران منطقه تهیه و فعالیت ها بر اساس همین موضوع سیاست گذاری شد.
مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: مشکلات کلان منطقه، شوری و کمبود آب برای فضای سبز منطقه است که این مشکل مورد بررسی قرار گفت از همین رو باید به سمت احداث مخازن فضای سبز، ایستگاه پمپاژ و انتقال پساب حبیب آباد می رفتیم که در این راستا سه مخزن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در منطقه احداث کردیم.
وی با بیان اینکه خط کلکتور شمال – جنوب منطقه را احداث کردیم و الان در حال احداث تصفیه خانه جنب این محل هستیم، گفت: با بهره برداری از این موضوع شاهد انقلابی در فضای سبز شمال اصفهان خواهیم بود.
شاطوری بیان کرد: این پروژه یکی از اقدامات زیربنایی و اصولی در شمال شهر اصفهان است که می تواند فضای سبز شمال اصفهان را دگرگون کند.
*رینگ سوم ترافیکی در محدوده چمران نیاز به بازسازی دارد
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات منطقه ترافیک محور چمران است، تصریح کرد: از چند سال قبل چندین مشکل در این محور وجود داشت که دسترسی خیابان های شمال و جنوب، امنیت کم عابر پیاده و رانندگان خودرو از مهمترین مشکلات این بخش از رینگ سوم ترافیکی شهر است.
مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: به همین سبب باید برای، این بخش که حدود سه کیلومتر رینگ ترافیکی شهر اصفهان حدفاصل لاله تا چمران است، فکر اساسی شود. به همین دلیل پیشنهاداتی ارائه و در شورای سیاست گذاری هم مطرح و گزینه های متعدد بررسی شد. البته تاکنون این مشکل به سرانجام تصمیم گیری نرسیده است.
وی افزود: روزانه تصادفات وحشتناکی در این قسمت داریم و با توجه به استفاده شهری از این بخش رینگ، می طلبد شهرداری و شورا با جدیت بیشتری به این مشکل بپردازند که البته یکی از دلایل نپرداختن به این مشکل ترافیک بالای این نقطه است.
شاطوری گفت: مشکلات جاری دیگر منطقه، خیابان سازی در سطح منطقه بود چراکه براساس طرح تفصیلی خیابان های متعدد باید ساخته می شد اما نیاز به آزادسازی داشت، از سوی دیگر با توجه به تورم نباید فرصت را از دست می دادیم و باید زودتر املاک را آزادسازی می کردیم.
وی در مورد خیابان ها و پیاده روهای احداث شده در منطقه هفت نیز اظهار کرد: بازسازی بلوار پرستار، ساماندهی بلوار زیتون، احداث پل عابر روی مادی برازنده، بازسازی کلی خیابان ها و مادی ایمان، ساخت پل های سواره رو روی مادی ایمان، احداث خیابان آل یاسین، احداث خیابان یکتا، احداث مسیر دوچرخه خیابان کاوه، پیاده روسازی خیابان کاوه تا گلستان، پیاده روسازی خیابان مدرس و بازسازی خیابان گلستان طی دوره اخیر در منطقه صورت گرفت.
مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: خیابان های مجموعه بهاران، میدان حج، ساماندهی خیابان بعثت، ادامه خیابان شهید احمدی نیز هم اکنون در دست احداث است.
وی بیان کرد: امروز خیابان شهید زرین کلنگ زنی می شود که این خیابان در بافت فرسوده منطقه واقع شده است. همچنین احداث و توسعه فضای سبز منطقه را در دستور کار داریم که یکی از مشکلات در منطقه سرانه پایین فضای سبز خصوصا در جنوب چمران بود که در این راستا احداث بوستان بهاران و پارک های حاشیه ای خیابان گلستان صورت گرفت.
شاطوری افزود: همچنین در منطقه بازسازی مادی چشمه خونین و سایر مادی ها انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه بوستان آرزو در خیابان شهدای مسجد فاطمیه احداث شده است و جزء پروژه های افتتاحی در منطقه است، گفت: برای توسعه فضای سبز منطقه، تملک ۵ هزار متر فضای سبز مولوی و ساماندهی پارک خیابان میخک را انجام دادیم.
وی ادامه داد: بوستان آرزو یک سایت علمی آموزشی فیزیک است که در مساحت ۹ هزار مترمربع و با هزینه ای بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال با هدف فضاسازی برای خلاقیت کودکان و نوجوانان ساخته شده است. اسباب بازی های این بوستان با دید خلاقیت آموزشی از جمله یادگیری قوانین فیزیک شامل پیچ ارشمیدس، چرخه نور، ژنراتور بشقاب صدا، اهرم ها، کوره خورشیدی و … انتخاب شده اما اسباب بازی های معمولی هم در آن به کار رفته است و همچنین بخشی ویژه اسکیت و بخشی برای سایت بازی ویژه کودکان ۴ تا ۱۴ سال هم دارد. در کنار بوستان آرزو، فرهنگسرای تخصصی کودک به مساحت تقریبی ۵۰۰ مترمربع هم دیده شده که در آینده به بهره برداری می رسد.
*احداث مجموعه چند منظوره ۱۷ هزارمتری در خیابان گلستان
مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان افزود: در این دوره مدیریت شهری به پروژه های توسعه ای پرداختیم که در این راستا بازسازی کتابخانه کاوه، احداث ساختمان مدیریت بحران با پیشرفت ۷۰ درصد در باغ فدک، بازارچه باغ فدک، احداث مرکز توانمندسازی بانوان با ۵۰ درصد پیشرفت، احداث سرویس بهداشتی در مسیر خروجی شهر و احداث پارک خلاقیت در کنار بوستان آرزو در مراحل اجرا یا پایانی است.
وی ادامه داد: پروژه احداث پارکینگ قدس با مشارکت مالکان در حال تایید نقشه هاست و تا پایان سال کلنگ زنی می شود.
شاطوری با بیان اینکه در خیابان گلستان ۱۷ هزار مترمربع پروژه چندمنظوره شامل سالن ورزشی، مجموعه فرهنگی، فضای سبز و پارکینگ در مراحل پایانی احداث است، گفت: همچنین برای ساماندهی حاشیه نشینی در شهرک ولیعصر چاره ای جز ساماندهی شهرک ولیعصر نداشتیم. در این راستا، ورودی این شهرک را به طول دو کیلومتر با فضای سبز ۲۰ هزار مترمربع احداث کردیم.
وی افزود: برای تسهیل در بازسازی بافت فرسوده منطقه، دفتر تسهیل گری را راه اندازی کردیم و هم اکنون در بافت فرسوده منطقه مهاجران دیگر کشورها با قرارداد اجاره و خرید خانه ها سکونت پیدا کرده اند.