مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اصفهان گفت: این مجموعه تاکنون تسهیلات قرض‌الحسنه به حدود ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در استان در جهت حمایت از کار آفرینی پرداخت کرده است.
به گزارش جارچی اخبار؛ رضا اسفندیاری در نشست خبری مجازی با خبرنگاران که به مناسبت سیزدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد، افزود: حمایت از شرکت های دانش‌بنیان در استان تداوم دارد و آماده ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه با حداکثر نرخ سود چهار درصد به سایر مجموعه‌های کارآفرین هستیم.
حدود ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در اصفهان فعال است و این استان رتبه دوم کشوری را در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: تا کنون از این طریق برای کمک به برخی خیریه‌ها و خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز در دوران همه‌گیری بیماری کرونا در استان اصفهان اقدام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا تلاش‌های بانک مهر ایران برای ارایه انواع تسهیلات قرض‌الحسنه در جهت رفع نیازهای افراد نیازمند از جمله کمیته امداد و بهزیستی و همچنین ارایه خدمات بانکی الکترونیکی شتاب گرفته است.
وی با بیان اینکه بیشترین شعبه‌های بانک مهر ایران در استان اصفهان مستقر است، تاکید کرد: منابع این بانک داخل استان مصرف می‌شود تا هم استانی ها از آن منتفع شوند.
اسفندیاری منابع مالی این بانک در استان را ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام و افزود: امسال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات در کشور هدفگذاری کرده که سهم استان اصفهان از آن هشت درصد است.
وی با بیان اینکه تاکنون خیران همکاری خوبی با این بانک داشتند از آنها خواست تا نذر منابع مالی برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در جهت رفع نیاز و مشکلات نیازمندان داشته باشند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۸۶ با هدف گسترش سنت قرض الحسنه و احیای بانکداری اسلامی افتتاح شد و اولین بانک تخصصی قرض الحسنه ایران است که در حال حاضر دارای ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور است.
این بانک در اصفهان ۳۲ شعبه دارد که ۱۶ شعبه در کلانشهر اصفهان و سایر شعبه ها در دیگر شهرستان های استان است که در راستای توسعه بانکداری تمام الکترونیک گام برداشته است.
وی در ادامه گفت:بانک قرض الحسنه مهر ایران به دلیل رشد و توسعه در ابعاد مختلف در سال ۲۰۱۸ از طرف نشریه بنکر به عنوان اولین بانک کاملا اسلامی در ایران و سومین بانک اسلامی در جهان شناخته شده و به واسطه ترویج بانکداری اسلامی در سال ۲۰۱۹ جایزه بین المللی نخبه جهان اسلام را به خود اختصاص داده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اصفهان ادامه داد: این بانک در زمینه بانکداری سبز پیشگام بوده و اولین بانکی است که سامانه احراز هویت سجام را بدون حضور در دفاتر خدماتی برای مشتریان عملیاتی کرده است.
اسفندیاری همچنین اظهار داشت: اکنون افتتاح حساب ما به‌طور کامل با نرم‌افزار همراه‌ بانک قابل انجام است و پرداخت تسهیلات از طریق همراه بانک به زودی ارائه می‌شود و به این صورت رفت و آمد به شعبه را به حداقل ممکن خواهیم رساند و تمامی خدمات از طریق همراه بانک خواهد بود.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اصفهان در بیان رویکرد بانک به کارآفرینی، آمادگی بانک مهر ایران برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با حداکثر نرخ سود چهار درصد به مجموعه‌های کارآفرین را اعلام کرد و افزود: حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در استان اصفهان فعالیت می کنند و باتوجه به اینکه استان رتبه دوم کشوری را در این زمینه دارد، حمایت بانک مهر ایران از شرکت های دانش بنیان تداوم دارد. چنانچه تاکنون به حدود ۵۰۰شرکت دانش‌بنیان و فناور در استان اصفهان به منظور حمایت از کار آفرینی، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده ایم.
پرداخت تسهیلات به نیازمندان
وی از تعاملات بانک با نهادهای کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا تلاش‌های بانک مهر ایران برای تخصیص انواع تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین شتاب در ارائه خدمات بانکی الکترونیکی صورت گرفته است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اصفهان گفت: به لحاظ اینکه بانک مهر ایران بانکداری خرد انجام می‌دهد، ما تفاهم‌نامه‌های متعددی با نهادهای مختلفی داریم که شامل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. همچنین در چارچوب همکاری با سازمان بهزیستی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز تسهیلات قابل توجهی را پرداخت کرده‌ایم که همه این تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه و با کارمزد حداکثر چهاردرصدی پرداخت شده است.
پرداخت وام ازدواج
اسفندیاری از پرداخت هزار و ۲۵۰ تسهیلات ازدواج در سال جاری توسط این بانک خبر داد و گفت:یکی از مزیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران سرعت عمل و سهولت در اخذ ضمانت است .
وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد مشتریان این بانک سه میلیون نفر است و تلاش داریم که به عنوان یک الگو در بخش تسهیلات قرض الحسنه به اقشار کارگر و کارمند که فعالیت های اقتصادی دارند تخصیص دهیم .