با تلاش راه و شهرسازی استان ایلام و همراهی شرکت بازآفرینی شهری ایران احداث دو ساختمان نگهداری از آسیب دیدگان اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی ایلام در آینده نزدیک به بهره برداری رسیده و تحویل اداره کل بهزیستی استان خواهد شد.

به گزارش جارچی اخبار  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام) ، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران که به همراه علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن بازدید از این طرح ها بر تکمیل و تسریع احداث این پروژه ها تأکید کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: در سه منطقه بزرگ سکونتگاهی در سطح بافت های فرسوده ایلام طرح های بزرگی در دست اجرا می باشد که به صورت مجتمع هنری ، سرای محله، کتابخانه، درمانگاه و مرکز توجه به آسیب های اجتماعی،پایگاه خدمات اجتماعی ، سالن ورزشی، پارک محله و … در حال احداث است که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که باید توسعه و افزایش پیدا کند.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در خصوص دو  پروژه اجتماعی شهر ایلام گفت : به منظور ساماندهی افراد بی سرپرست و اشخاصی که به هر دلیل سرپناه مشخصی ندارند و آموزش و توانمند سازی و حمایت از این اشخاص نیاز به یک مرکز مجهز در شهر ایلام وجود داشت  که با پی گیری این اداره کل و مساعدت وزارت راه وشهرسازی (شرکت مادر تخصصی باز آفرینی  شهری ایران) وهمکاری مسئولین استان ، احداث  ساختمان مرکزنگهداری آسیب دیدگان اجتماعی در یکی از سکونتگاههای هدف شهر ایلام (محله سبزی آباد) اجرایی شد.

علی اصغر کاظمی خاطر نشان کرد: ساختمان مرکز نگهداری ازآسیب دیدگان اجتماعی شامل فضاهای اداری، اتاق مشاوره و مددکاری اجتماعی و …  بوده و برای احداث آن بالغ بر ۳ و نیم  میلیارد تومان از محل اعتبارات بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی هزینه خواهد شد.

کاظمی افزود: مرکز نگهداری از آسیب دیدگان اجتماعی شهر ایلام با زیر بنای ۳ هزار متر مربع در سه طبقه با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال احداث بوده که برای احداث این مرکز بالغ بر ۷ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران هزینه شده است و در آستانه بهره برداری و تحویل به اداره کل بهزیستی استان می باشد.

وی همچنین از پیشرفت حدود ۷۵ درصدی احداث ساختمان پایگاه خدمات اجتماعی  محله بانبرز شهر ایلام خبر داد و افزود:این پروژه نیز با هدف ارائه خدمات به افراد کم توان جامعه با زیربنای ۱۱۰۰ متر مربع در سه طبقه در زمینی به مساحت ۳ هکتار در کنار سایر پروژه های بازآفرینی شهری استان  در محله بانبرز شهر ایلام در حال احداث است.